Inredningshjälp och hönät..

Lavinia

Trådstartare
Hej!

Nu finns äntligen möjligheten att bygga om i min sadelkammare/förråd. Själv har jag tyvärr levt med hur det är gjort så länge att jag är helt blind för nya idéer och tar tacksamt emot er hjälp. Det ska rymmas saker för 2 hästar (sadlar, träns, täcken, och all annan bråte man har- 4 sadlar är ett måste). Sakerna bör gömmas i något så inte råttorna äter upp dom- men måste ändå vara lätta att få tag på.

Förrådet är 3 m lång och ca 138 cm brett. Taket sluttar från ena långsidan till andra och är ca 2m högt på högsta och 190 cm på lägsta.
I "framkant" (på ena kortsidan) finns dörren- den är 19 cm in från vänstra väggen och tar upp 82 cm.

Please help me!!

Och sen behöver jag också hjälp med en vettig lösning till mitt 4-kantiga hönät. Det är menat att hänga över höhäcken- som naturligtvis är rund!- så på något sätt och med någon typ av snöre behöver jag få fast nätet i höhäcken- så hästarna inte äter så förbaskat mycket i vinter igen. Problem som varit tidigare är att vid varje "pinne" i höhäcken blir ett hål där hästarna- såklart, äter istället för att äta genom nätet.

Tacksam för alla lämpliga tips!

/Lavinia

Sv: Inredningshjälp och hönät..

Är du ensam om denna sadelkammare eller är ni flera som ska samsas?

Jag har i alla fall satt spöhållare på baksidan av dörren för alla spön, piskor,sporrar mm. Tar knappt någon plats alls.

Hej!

Det är jag och en tjej till. (en häst till). Vi räknar med att ha 2 sadlar var och jag har gärna en selhängare också.

Jag har börjat titta runt lite på vad man skulle kunna göra, men det är såå svårt. Just nu står det "skåp" lite här och var, men inte är det särskilt ordingsamt eller välplanerat. Mest inslängt, upphängt lite här och var..

/Lavinia

Jag tänkte närmast på om någon ska kunna låsa in sina grejor eller om ni kan "blanda hur som helst".
Ska separata garderober in så tar det ju betydligt mera plats.
Det finns ju någon tråd om detta med massor med tips. Har du kollat den?

Jag föreslår i alla fall att du använder dig av ihopfällbara sadelhållare då de även går att använda till selar och annat samt kan hakas bort vid behov.

Hej!

Nej, vi kan blanda friskt. Vi litar på varandra (tror jag iaf). Sadelkammaren är låst och låsa in saker inne i den känns som lite overkill med tanke på utrymmet:-)

Har inte sett den tråden- ska leta lite:-)

/Lavinia

Ikea har ett system som heter antonius, med ställningar för lådor, korgar o hyllor. Det funkar kanon när man har begränsad takhöjd. Minsta ställningen passar perfekt under t.ex. en sadelhängare. (dvs du kan ha två sadlar upp på vaggen och denna ställning med flera lådor under :) max utrymmesutnyttjande :) lådorna finns med lock så mössen inte kommer åt.

Jag läste i en annan tipstråd att man kan skruva upp en liggande typ cd/dvd-hylla(utan spår) precis i kanten mellan tak/vägg och utnyttja ännu mer utrymme som annars går till spillo. Perfekt för benlindor och annat småplock.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka