Inredningsdetaljer vi saknar - tipstråd och spinoff på boktipstråden

Sv: Inredningsdetaljer vi saknar - tipstråd och spinoff på boktipstråden

För få fack, och den senare var för låg. :( Hade gärna haft lådor/dörr också, dels för att det ger ett "renare" intryck i rummet, dels för att jag har en skotjyv i huset.

skosnois.jpg

Dock har jag några skåp/hyllor i åtanke som jag ska kika snabbt på. Här måste jag ju tänka på möbelns djup också (minst 33 cm. i ren förvaringsyta).

Den här hade varit bra om den inte hade varit så bred... Och så prislappen då. ;)

Min makes farbror är snickare, tyvärr har vi vitt skilda åsikter om nyttjandet av resurser inom familjen...

Billiga och snygga pocketbokhyllor saknar jag också. Har dubbla rader pocketböcker på sina ställen i mina vanliga bokhyllor, men det är ju sjukt opraktiskt.

Något som jag har önskat länge är att IKEA skulle börja sälja lösa hyllplan till alla sina bokhyllor. Hade det funnits extra hyllplan att köpa till Markör-hyllor hade jag kanske inte varit tvungen att klämma in sju stycken i min etta. :p

Något annat som jag skulle vilja ha är en byrå till mina gamla videoband. Jag har hundratals band som jag inte vill göra mig av med, men det irriterar mig att de tar upp en massa bokhylleplats, och det är inte heller särskilt praktiskt att ha dem i tredubbla rader i en bokhylla, som jag har nu. Letar jag efter ett visst band kan jag liksom ge mig sjutton på att det står på den innersta raden i den sista hyllan jag letar i, så att jag måste plocka ut nästan vartenda band i hela hyllan för att hitta det. Och de är ju så grymt fula!

Skulle istället vilja ha en byrå med lådor som är anpassade så att banden kan ligga i dubbla rader med ryggarna uppåt. En så pass djup byrå tar inte upp särskilt mycket värdefullt väggutrymme, och de anskrämligt fula videobanden kan gömmas undan samtidigt som man får enkel översikt över dem om man vill få tag i ett specifikt band.

Billiga och snygga pocketbokhyllor saknar jag också. Har dubbla rader pocketböcker på sina ställen i mina vanliga bokhyllor, men det är ju sjukt opraktiskt.
...och framförallt är det helgerån. ;) Jag har börjat närma mig tanken att jag kanske borde men får bara ont i magen, så jag fortsätter peta in hyllor där jag kan.

Något som jag har önskat länge är att IKEA skulle börja sälja lösa hyllplan till alla sina bokhyllor. Hade det funnits extra hyllplan att köpa till Markör-hyllor hade jag kanske inte varit tvungen att klämma in sju stycken i min etta. :p
Markörhyllorna är så snygga! De hade jag tänkt investera i någon gång kanske eventuellt, men jag tror jag får tänka om. Extra hyllplan har "räddat mig" många gånger.

Jag saknar vissa möbler i vissa färger. Hittade en hylla på IKEAs hemsida som var exakt 30 cm. bred - just vad jag behöver. Men brun. Och jag tror inte att hyllplanen var så flyttbara heller och framför allt fanns det inga extra. Smalaste Billy-hyllan är 40...

Något annat som jag skulle vilja ha är en byrå till mina gamla videoband.
Jag har stoppat undan alla mina videoband i mina föräldrars garage. :angel:

I största allmänhet tycker jag att Billy-serien bantats, är helt säker på att det fanns fler grejer förr.

Någon som vet hur överhyllorna till Billy monteras? Fästs de vid Billyhyllan på något sätt eller står de bara löst på?

Nu ser jag att det inte finns extra hyllplan till Benno.

Nu blev det jobbigt.

Åh, vad glad jag är att jag köpte BILLY-bokhyllor igår, och inget annat... :D

Billy is teh shit. Inte vackra, men praktiska. :D

Jag köpte vita med vitrindörrar - blev skitfint!
64738_PE174497_S3.jpg

Bytte knopper på dörrarna dock, till dessa!
21318_PE106258_S3.jpg

Tänker sätta upp dessa gardinstänger:
66789_PE180226_S3.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror att rummet i övrigt gör mycket för hur enstaka möbler kan uppfattas. Man vill ju ha en helhet. Hela min lägenhet är ett ihopskrap av nytt och begagnat och låga prisklasser, så då är en Billyhylla just bara en Billyhylla. ;) Ursnyggt med vitrindörrar! (Men i min lägenhet hade det sett ytterst malplacerat ut.)

Jag har allt i vitt i mitt sovrum.
I mitt vardagsrum hade bokhyllorna inte alls passat, där har jag mer robusta möbler.

"Mitt" rum (numera mammas datorrum/avstjälpningsplats för Traderafynd) i mina föräldrars bostad var välplanerat och påkostat, det gick i lila (tapeter, gardiner), vitt (hyllplan, skrivbord) och silver (hyllsocklar, lampor, sänggavel). Ruskigt snyggt, om jag får säga det själv.

Ett bibliotek/kontor hade jag gärna velat inreda med vinröda väggar och tunga, mörka bokhyllor.

Men det ska inte vara så mycket robusta möbler i ett sovrum.

Nu har jag förresten återvänt från IKEA.

Det blev ett FAKTUM köksskåp med ÄRLIG skåplucka i vitt (ska stå ovanpå frysen), en vit BENNO CD-pelare (till pocketböckerna) och sedan mest lite småkrafs.

Lite OT (eller ganska mycket) men guuuud vilken söt vovve :love:
Vad är det för ras?

Han tackar och bockar. ;) Det är en västgötaspets. :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka