Inredning minimalt badrum

Ainon

Trådstartare
Eftersom jag fått så utmärkta tips med tillfixandet av de två vanliga rummen i lägenheten, som är fixade och klara nu :) så tänkte jag be om råd med lägenhetens svåraste rum, det minimala badrummet.

29076315.jpg

Det är som sagt minimalt och inhyser förutom handfat och toa även dusch (man drar ett draperi som går ända fram till toan och nästan fram till handfatet), är väll en 2kvm golvyta totalt i badrummet kanske.
Det mörkare kaklet är mörkblått och golvet är ljust gråmelerat med lite blå ton.
Belysningen sitter på 3 små öppna kuber som används till förvaring.

Tips för att göra det lite mer stylish?

Sv: Inredning minimalt badrum

Inte för att det gör badrummet så himla mycket snyggare, men för att få mer förvaringsutrymmen skulle jag köpa ett skåp som ställs under handfatet. Då får du mer plats plus att du slipper se de fula rören.
Tänk på att det ska vara skåp som är till för att ah underhandfatet, annars måste du såga ut plats för rören själv.
Vi köpte vårat på IKEA och har där handdukar, toalettpapper, rengöringsprodukter och ett lite hygienartiklar.

Sen skulle jag även köpa ett spegelskåp. I de brukar det få plats massa saker, nästan allt man behöver i ett badrum.

För att hotta till det lite skulle jag även inhandla lite scyssta handdukar i nått fint mönster/färg du tycker om samt en snygg badrumsmatta till det. (Tycker själv att nya HM Home katalogen har massor med snygga grejer till badrummet.)

Tycker att Malibu_Stacy gav bra tips.. Jag började även fundera på om man kanske kunde köpa ett ljusare eller kanske t.o.m. genomskinligt duschdraperi för att få lite mer ljus och öppen känsla i rummet?

Längst det smalare röret vid toaletten skulle jag stoppa upp en grön klängranka (man måste nog kanske köpa flera, så det täcker) Har täckt ett rör på det sättet i mitt badrum, blir skitsnyggt! :)

Jag tänkte fel så det får bli ett knapplån!

En stilren kruka med en ännu mer stilren blomma i fördjupningen bredvid röret är väl ett måste? :D

Tack för alla tips :banana:

Tycker att Malibu_Stacy gav bra tips.. Jag började även fundera på om man kanske kunde köpa ett ljusare eller kanske t.o.m. genomskinligt duschdraperi för att få lite mer ljus och öppen känsla i rummet?

Jag har ett genomskinligt nu, men draperiet är alltid draget ihop åt sidan, även på bilden, annars skulle man inte se något av badrummet.
Det är alltså ingen "dushkabin" som går in åt höger i bilden utan badrummet är bara 6,5 x 5 golvplattor stort

pepp skrev:
Längst det smalare röret vid toaletten skulle jag stoppa upp en grön klängranka (man måste nog kanske köpa flera, så det täcker) Har täckt ett rör på det sättet i mitt badrum, blir skitsnyggt!

Ja de där jäkla rören är inte fina, ska se om det går att hitta någon verklighetstrogne klängranka, för det finns väll ingen riktig som klarar att leva i ett mörkt fuktigt badrum.

Malibu_Stacy skrev:
Inte för att det gör badrummet så himla mycket snyggare, men för att få mer förvaringsutrymmen skulle jag köpa ett skåp som ställs under handfatet.
Det blir inte så att badrummet blir ännu mindre om man sätter dit ett skåp? Ett väldigt litet och nätt måste det vara isf. Kanske ikea har något.
Snygga handdukar ska jag absolut inskaffa :laugh:

eyz skrev:
En stilren kruka med en ännu mer stilren blomma i fördjupningen bredvid röret är väl ett måste?
Ja vette sjutton vaför de gjorde den fördjupningen :confused:
Har funderat på om man ska sätta in hyllor där, blir smal förvaring till grejer och kanske någon blomma/prydnad.

Det blir inte så att badrummet blir ännu mindre om man sätter dit ett skåp? Ett väldigt litet och nätt måste det vara isf. Kanske ikea har något.
Snygga handdukar ska jag absolut inskaffa :laugh:

Har funderat på om man ska sätta in hyllor där, blir smal förvaring till grejer och kanske någon blomma/prydnad.

Jag skulle uppleva badrummet som ännu mindre med skåp under och/eller över tvättstället. Då tror jag mera på idén att sätta hyllor i nischen så kan du ha snygga burkar/askar/flaskor där. Avloppsröret stör jag mig inte på och är "allergisk" mot fuskväxter. Hellre ett naket rör än en plastklängranka.

Om det är möjligt kanske du kan sätta in en spegel i fördjupningen, alltså en tunn spegel som täcker hela fördjupningen och så kan du ha små växter framför eller små hyllor som bara sitter fast i sidorna (och inte bak mot spegeln). Speglar brukar ju kunna göra att utrymmen ser större ut. (fast tja, jag vet väl inte hur det skulle se ut med en spegel just där egentligen.)

Det skåpet vi har under är från IKEA och är väldigt nätt, går knappt ut över kanterna på handfatet men ändå får man plats med en hel del plotter i skåpet.
Tror inte att det gör badrummet så värst mycket mindre eftersom det står under handfatet. Hos oss blev det i alla fall genast snyggare och vi har också ett litet badrum.

Sätt en väggfast spegel i fördjupningen, om det är tillräckligt brett kan du sätta värmeljus i vackra skålar, så får du en mysigare stämning. Annars är väl det lättaste som sagt att använda sig av handdukar och kanske en badrumsmatta.

Att trycka in för mycket saker kommer bara få badrummet att se mindre ut. Håll det enkelt men stilfullt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka