Inredning för katt!

SpanskaLoppan

Trådstartare
Jag och pojkvännen flyttar till vårt hus om två veckor, det ska renoveras och jag vill gärna ha det "katt-anpassat":p

Vi har två katter; Trixie (ragdoll/maine coon) 9 månader och Mina (huskatt) på snart 8 år. Båda katterna kommer få möjlighet att gå ut och in som dom vill men både jag och pojkvännen är ganska säkra på att Mina inte kommer vara ute särskilt mycket.

Jag har en idé om att sätta upp hyllor högt upp som sedan kläs in i nåt grovt tyg och ev med lite stoppning, dessa hyllor ska sträcka sig längs hela väggarna är det tänkt. Kanske kunde man även bygga små "hus/lådor" där katterna kan krypa in om dom vill? Men hyllorna måste sättas rätt så högt, tänker på risken att nån katt ramlar ner och skadar sig men den är väl inte särskilt stor?

Vad finns mer för smarta, roliga, ovanliga saker för katter? Som går att köpa eller bygga själv.

Har Du nåt hemma som går under kat(t)egorin "Kattinredning"?
In med bilder:bump:
 
Sv: Inredning för katt!

Jag vet inte om du räknar klösträd som inredning men här kommer vårat i alla fall, går från golv till tak och katterna älskar det =)

 
Sv: Inredning för katt!

Ja klösträd räknas absolut! Vilket jätteträd du har. Vi tänkte bygga ett själva(det är bra med en sambo som är snickare och egenföretagare:D) och nåt sånt som du har skulle vara perfekt. Massa gömslen, klättermöjligheter och "hängmattor"!
 
Sv: Inredning för katt!

Tack så mycket för länken, den var jättebra!:bow:Vilket hus!

Har sökt själv på google men inte tänkt på den söktermen, bara sökt på inredning+katt och kattmöbler. Då fick jag mest upp snordyra klösmöbler och vattenskålar...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 196
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Vi har veterinär tid nästa vecka. Var lite fullbokat den här veckan. Lite bakgrund. Vi har en kastrerad hankatt på sex år hemma. Han...
Svar
15
· Visningar
1 834
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 750
Senast: Crossline
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 804

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp