Inreda Stall 8-20 m

Constance

Trådstartare
Ja ordet och tankarna är fria! :D

Hur skulle ni inreda ett stall som är 8 m brett och 20 m långt.

Jag vill ha tips.
I mitt stall ska det minst vara 1 stor (fölningsbox) på ca 16 kvm (?), 2 boxar på 10-12 kvm vardera och 1 box 6-8 kvm. Sen vill jag även få plats med Sadelkammare, ett förråd (till utrustning som inte används för tillfället etc), ett Foderförråd och en Spolspilta/skötselplats till hovslagare m.m

:bump:

Sv: Inreda Stall 8-20 m

Eftersom jag har så tråkigt så har jag suttit och räknat lite snabbt och en snabb skiss hur JAG skulle tänka... ;)

Varsågod! Observera att de röda trecken ska föreställa dörrar, haha.
Min tanke är också att man vill ha spolspiltan direkt innanför den dörren man tar in hästarna från hagen eftersom de kan vara leriga eller ha snökocker och då vill man inte sladda omkring eller lera ner hela stallet innan man kommer till spolspiltan.

Vid ponnyboxen är gången bara 1,5 meter bred men det är ej meningen några hästar ska gå där på min skiss.

stallis.jpg

Proportionerna stämmer ej helt heller :D

Åh tack för era fina skisser :D

Jag gillar era ideer båda två. Spännande :)

Mera? :angel:

Är det en byggnad som redan finns som ska inredas? I så fall vill mna gänra veta vart dörrar och sånt sitter så man inte sätter en boxvägg för eller så. Men jag skissar en till idé bara för att det är så roligt. :D

Du är så snäll :D

Det är en befintlig byggnad men jag ville mest ha lite ideér. Jag har ingen riktig ritning på hur det ser ut med dörrar och så, men jag kanske kan fixa ihop någon :)

Nu har jag kladdat ihop en skiss. Inte riktigt skalenlig men måtten stämmer på ett ungefär iaf :D

:rofl:

Om du inte hittar den upphöjda tvåan, skriv hellre kvm för annars ser det ut som om det är räknat i kilometer :D

första gången jag gör något sånt här... var ju jättekul:)

stall.jpg

(lite smånöjd faktiskt):angel:

Fina skisser!

Senast ändrad av en moderator:

:) Kul att jag såg den här tråden igen... Men som vanligt fastnar jag för såna här trådar. Så nu tänker jag starta en "rita drömstall" tråd på gnägg...

Skissen är gjord i sketch up. Går att ladda ner gratis, ganska lätt att lära sig.

Liknande trådar

Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 087
Senast: Cilla
·
Hästvård Som flera av er här säkert har koll på så har jag inga hästar för tillfället. Men det hindrar mig ju inte för att hålla koll på utbudet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 933
Senast: åke
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag ska förmodligen inom några år ta över mina föräldrars ena gård, och funderar för fullt på vilken verksamhet man skulle kunna ha...
Svar
11
· Visningar
2 144
Senast: WBanna
·
Anläggning Vi har i dagarna äntligen köpt oss en egen hästgård :love: Vi flyttar in i mitten av december. Idag finns det ett "tillfälligt" stall...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
20 991
Senast: Catrool
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar