Inreda med hästar - var??

ann80

Trådstartare
Är på jakt efter fina inredningsdetaljer med hästar på, såsom tyger, dukar, tavlor, tapeter, bårder, duschdraperi osv. Smakfulla saker, inte barnsligt billigt intryck (får dock gärna VARA billigt ;) ) men hittar ingen affär som saluför det. Är det någon här på Buke som vet vart man kan få tag i det tro? :idea:

Sv: Inreda med hästar - var??

I Ridsport brukar det då och då finnas tips på inredning och annat tjusigt. Det jag tänker på är nog främst motiv från England förr i tiden, jakter och liknande. Minns inte företagsnamnet men kan det vara Huntley eller dylikt? Har tyvärr inga Ridsport att kolla i här, lämnade allt vid flytten :(

Det finns en tråd med tapeter här nånstans... Gammeldags stil. Häftiga i rätt miljö... Är du ute efter engelskt bibliotekstil eller?
Huntley häst& hund i ängeholm har en del. Jag har hittat lite i en designaffär som heter Vision of home. Sedan finns det ju mkt kopior på dalahästar om man vill inreda med det. Tyger hittar du i samma tråd som tapeterna. Synd jag inte kommer ihåg vad den heter.
Gobelängtyger brukar ibland innehålla hästar. Har man tur så. Jag har hittat på Tradera nån gång.
Jagktmotiv med hästar o hundar heter Hunting nåt...

Jag har inrett med äldre hästsaker. Några trevliga tyger med hästmotiv har jag inte hittat. Men gamla bett, lädersaker och annat (rengjorda och prydligt uppsatta på rätt ställen) har fått många att tycka att jag har inrett väldigt smakfullt och "hästigt"

Så har jag tänkt men det låter ju jättetrevligt, tack för idén!

Fast det var ganska dyrt där på den sidan jag hittade...o kanske inte riktigt de grejerna jag sökte... :(

Oj, vad vackra tapeter! Riktigt fina o smakfulla, tack. Mer idéer om ni har mottages tacksamt :)

Det varen tapettråden jag menade- det finns länk till tygerna med i tråden :)
Fast det är inte billigt där heller tyvärr...

Wallies är som utskurna färdigklistrade tapetbitar. Finns små och stora och bårder också. Blöts i vatten och trycks fast på väggen, kan tas bort igen med vatten (och tålamod) och återanvändas.

inreda.com är en butik som har det, men det finns fler, googla så hittar du säkert massor!

kolla en vanlig butis som säljer tapeter. Jag har hittat många fina tapeter med hästmotiv bland barn tapeterna.

ÖoB, Rusta och Jysk brukar väl ha en hel del billiga tyger och prydnadsföremål? De är billiga - och kanske känns billiga. Men gå ett varv och kolla hos dem! Jag gillar iaf ÖoB:s kattföremål. :laugh:

Tack för alla tips!
Är det någon som kanske har bilder på sitt hästinspirerade hem att dela med sej av som inspiration?

Jag har inrett med äldre hästsaker. Några trevliga tyger med hästmotiv har jag inte hittat. Men gamla bett, lädersaker och annat (rengjorda och prydligt uppsatta på rätt ställen) har fått många att tycka att jag har inrett väldigt smakfullt och "hästigt"

vilken bra ide!
Har ju massor med grejer i garaget **börjar planera*:D

Liknande trådar

Hemmet Min sexåring önskar att vi ska inreda hennes rum med hästtema (jag har säkert inte ALLS påverkat hennes intresse :idea:). Tänkte att det...
2
Svar
21
· Visningar
1 624
Senast: Cam
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Utrustning Hejsan! Jag är en jätte fin liten häst, hon är väldigt känslig i munnen och lyssnar bra. Rider på vanligt tredelat, ganska tjockt. Då...
2
Svar
29
· Visningar
13 494
Hästmänniskan Nu kommer alla tro att det handlar om avlivning, men så är inte fallet. För ett år sedan ganska exakt så kastade jag ut min sambo...
2
Svar
33
· Visningar
4 457
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar