Inreda liten lägenhet..(Inspirationsbilder)

Jossan_92

Trådstartare
Jag och sambon byter ner oss i lägenhetsstorlek efter sommaren, från 2a på 55kvm till en student 1a på 34kvm och jag skulle gärna vilja ha lite inspirationsbilder på hur man kan göra med en så liten lägenhet :up:

productpic_2010-05-05_15_48_49_8.jpg

Såhär ser planlösningen ut, vi hade tänkt oss något liknande den till höger med säng precis innanför dörren.

productpic_2011-03-21_10_10_53_5.jpg

"Vardagsrum"

productpic_2011-03-21_10_10_50_4.jpg

"Vardagsrum"

productpic_2011-03-21_10_10_46_3.jpg

Kök

productpic_2011-03-21_10_10_44_2.jpg

"Sovrum"

Såå, bomba mig med inspobilder!! :bump::bump:

Det är inte Krebo i Trollhättan ni flyttar till hoppas jag? :nailbiting: Hittar inte bilderna som jag tagit från min mindre lägenhet, men förvaring på höjden är guld, Dörrkrokar är underbara ;)

Det är inte Krebo i Trollhättan ni flyttar till hoppas jag? :nailbiting: Hittar inte bilderna som jag tagit från min mindre lägenhet, men förvaring på höjden är guld, Dörrkrokar är underbara ;)

Nepp, i Karlstad..hoppas det inte är lika illa.. :nailbiting::nailbiting: (Dock kan det nog inte bli sämre än nuvarande hyresvärd :rage::down:)

Bra tips :up:

De är bland de sämre i Karlstad med. :down:

Kan rekommendera dig Stiftelsen Karlstadhus studentbostäder, billigare och bättre.

Fasen :down: Jag som tyckte det såg finfint ut med nybyggt och rätt nära uni :( Men kontraktet är redan påskrivet och nuvarande lägenhet(som har varit riktig katastrof att bo i..) är uppsagd så det är bara att köra på och se hur det går :meh:

Jag bor själ på 40 kvm och tycker att jag har gott om plats. Så har inga bra tips.
Är bara planlösningen bra så är det inte så litet, första lgh vi hade var på 42kvm och var riktigt bra planerad! :up:

@Jossan_92
Av det jag mins från tidningen har hyresgästerna där haft problem med allt, ingen som kommer och åtgärdar felen heller. :down: Den som tog över min studentlägenhet kom även den från en av krebos lägenheter.

@grodan21 Då blir det ungefär som i nuvarande lgh alltså :down: :wtf:
Googlade lite själv och hittade mest bara artiklar som var ett par år gamla så jag hoppas att det är lite bättre nu iaf.. I värsta fall så är det väl bara att flytta igen efter några månader, vi kommer vara i "rätt" stad iaf då(Pendlar från Arvika för tillfället och orkar inte det en termin till => Därför vi flyttar)

Jag vill minnas att jag hört att de i Karlstad var något bättre än här i Trollhättan. Visst klarar man sig på 4 väggar och ett tak men det känns ju bättre när vaktmästaren inte svär över hur det är byggt ^^; Själv tyckte jag det var lite falsk marknadsföring också, de visade bara de nybyggda fina husen i grönt och blått - gissa om jag blev besviken när jag hamnade i de gamla röda som såg helt annorlunda ut och som dessutom hade ett stort brännmärke i golvet.... I och för sig var det kanske ändå tur eftersom ett av de nyare brann ned, (kanske läst om det?) trots att det bara brann i ena änden när brandkåren kom fram så kunde de bara se till att det inte började brinna i närliggande hus för att det inte fanns några typ brandväggar :nailbiting:.... Förlåt att vi mest pratar "skit" om din blivande hyresvärd, men jag skulle se till att hålla liv i köpoäng hos resten av hyresvärdarna så att ni kan flytta snart igen om det inte känns bra.

Men åter till möblering, själv kände jag mig inte trygg i att ha sängen i "rummet" precis innanför dörren så jag hade säng längs med badrumsväggen. Mellan den och fönsterväggen fick jag ganska väl plats med en billybokhylla och en liten soffa + ett bord. Mitt emot soffan hade jag ett rätt stort skrivbord och ytterligare en hylla med plats för en sån gammal tjock tv. Gluggen vid ingången hade jag som förråd där jag ställde bland annat cykeln. Men eftersom ni är 2pers så kan jag tänka mig att ni vill utnyttja utrymmet lite bättre :p

Nu bor jag i 4 kvadat mindre men det känns på något vis som att det är mer utrymme ändå (fast cykeln står i ett separat förråd). Vet inte om det finns upphöjda sängar tillräckligt stora för 2 pers men under-sängen förvaring rekommenderas stark också om ni inte vill laga hål efter vägghyllor.

Sen säger jag bara IKEA. Compact living är deras grej liksom, har nästan bara möbler därifrån. Så IKEA :up:

@Kibani Äh, lika bra att man får ställa in sig på att det kan bli en del trassel, är med i hyresgästföreningen sen ett antal månader tbx och samlar köpoäng för fullt hos KBAB(har dessutom inte utnyttjat min garanti till studentlgh hos dom än). Nuvarande hyresvärd är helt omöjlig så jag är van :angel: Hade några typ bygginspektörer här tidigare i veckan som kollade på fasadrenoveringen..och i garaget ser man ut genom taket pga en fuktskada :meh:
Hmm, i karlstad tror jag att det bara finns såna grå, nybyggda lgh? Är iaf bara såna jag har sett på google maps när jag har kollat :up:
Det där med fuskbyggda lägenheter kan man hitta hos alla hyresvärdar verkar det som :mad: Både hos stora och små företag...

Låter som det inte kommer bli så galet litet ändå :) Jo, antagligen kommer vi utnyttja "rummet" som något slags sovrum för att ha möjligheten att inte behöva sitta i samma rum ifall man vill vara ifred en stund :)
Ikea är toppen i dom här lägena och det känns perfekt att dom finns i samma stad! :up:

Sämre hyresvärdar än McConnel property group här i UK vet jag inte om det finns Vi har nämligen ingen ventilation alls i hela lägenheten! Inte ens på badrummet. Detta ledde till att det blev så fuktigt i sovrummet att lakanen var blöta att sova i och såklart kom mögel som ett brev på posten. Fick bo hela vintern med alla fönster öppna och då en energi räkning på 5500kr för 5 månader i en lägenhet på 50kvm. Och så blev det vsttenläcka också men då lämnade de röst meddelande om att det var bara jag som fått vatten på golvet när jag duschar. Sen slutade de höra av sig. Nu har grannen under svåra vattenskador i sin lägenhet pga. detta och är så klart förbannad. Inkompetenta puckon, det är allt jag har att säga.

Baja till saken nu: När man har litet öppnar ljusa saker upp mer. Sök smarta lösningar och ha bara så mycket golvmöbler som är nödvändigt och lägg lite krut på gardiner, ev. växter och mindre detaljer för att få det trivsamt

Liknande trådar

Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 517
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan jag bor nu hemma hos föräldrarna, har hästarna här hyfsat nära till allt och trivs bra. men vill ha ngt eget och om jag flyttar så blir...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 560
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar