Inreda barnrum, vilken färg komplettera ljusblått??

Ishtar

Trådstartare
ar en fondvägg med denna tapet (ljusblå med vita döskallar).
ta(1).gif

Det är den enda hela väggen i rummet, alltså inga stora ytor kvar.
Det var den 8-åringen som valde denna själv, nu ska 3-åringen få rummet för sig själv. Tycker det är tråkigt med ljusblått och vitt men svårt att välja färg att komplettera med. Tips?

Mot den andra väggen står våningssängen, så väggen syns litegrann mellan våningarna. Sängen är antikbets. Funderar på roliga färger där, kanske nåt randigt. Det blir alltså väggen barnet kommer titta på när han ska somna.
Jag minns än idag kaninerna på min tapet, jag låg och tittade länge på dem som barn. :)

Detta gillar både jag och min man, skulle vara fint där våningssängen står?
Men färgvalet, oj vad svårt!

barnrum_1204092421_100626.jpg

Randigt är fint, det är Jungle Lines från Midbec:
kidsathome_14635532.jpg

En vägg har ett fönster mitt på + bokhylla och den sista har 3 vita inbyggda garderober. Här kan man vara lite wild and crazy och måla dörrarna i olika färger... :p

Sv: Inreda barnrum, vilken färg komplettera ljusblått??

Om ni tycker det blir för mycket med randigt resten så är det bara att titta på de randiga tapeterna och välja någon av färgerna där som passar bra till den ljusblåa randen.

Jag hade valt orange eller cerise. :D Fast jag tycker den första av tapererna var fin och hade kunnat tänka mig den också.

Grönt eller brunt hade nog jag valt.

Tack för era svar!

Har tänkt mest på orange och lime. Brunt och ljusblått är jättefint ihop på kläder och vi har en brun fondvägg i vårt sovrum. Men jag vill ha knalligare o gladare i barnrummet.

Lime kanske det blir, men en ljus och knallig variant.
Har en limematta där nu, men den är för dov.

Jag skulle trots 3 åringens åsikt om att vitt är tråkigt ändå måla resten av rummet i vit nyans. Sedan skulle jag ha letat efter wallstickers med olika motiv som 3 åringen gillar.

Hela resten av rummet är vitt. Wall stickers har han hittills pillat loss...

Den randiga tapeten hade utgått, har beställt denna:
full20248002.jpg

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Tjôta
·
Hemmet Ska renovera ett mindre rum som ska bli kontor här hemma. Har rivit ner den gamla tapeten. Det första lagret alltså. Man kan på vissa...
Svar
8
· Visningar
4 310
Senast: Blomskan
·
Hemmet Jag ska flytta till en ny lägenhet nu i månadsskiftet. Denna lägenhet är just nu under renovering varpå jag har fått vara med och välja...
Svar
5
· Visningar
1 593
Senast: aiquen
·
Hemmet Hej! Efter jag sett att många här på Hem & Hobby har mkt bra smak på inredning så tänkte jag passa på att rådfråga er ;) Det är...
Svar
11
· Visningar
2 027
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna