Lite uppdatering. Jag tänkte jag skulle testa då han som sålde det lovade att det skulle vara precis som vanligt hö. Fick med mig två stycken rundbalar i släpet då de var både tyngre och större än vad han sagt. Sa jag skulle hämta resten inom några veckor och det gick bra. Jag öppnade den första balen och det luktade svagt hösilage. Jag tyckte det var lite konstigt men då jag inte har någon erfarenhet av inplastat torrhö så trodde jag det kanske skulle vara så. Hästarna vägrade äta det. Jag blandade även detta hö med mitt andra småbalshö, men det gick ej. Jag tänkte bara det inte ligger ett dött djur inuti balen så jag började öppna balen och när jag kommit en till två dm in i balen så började den kännas fuktig först och lite längre in kände jag värmen. Den var väldigt varm längst in så den balen åkte ut. Jag meddelade säljaren detta och han trodde jag fått med mig en bal som var något mellanting mellan torrhöt och hans hösilage. Va? Borde han inte veta vilka balar han lastar på? Han sa det var ingen fara alls. Jag skulle bara strö ut det varma fuktiga höt och låta det torka och sedan ge det igen till hästarna. Öppnade bal nr två. Den luktade som spån helt enkelt. Hästarna åt inte dettta heller. Så jag öppnade upp denna också. Den var precis likadan som den första, blöt och jättevarm inuti. Nu vägrar säljaren betala tillbaka pengarna för detta hö som jag menar på är dåligt och ska inte fodras med. Vad hade ni gjort?