Innetäcken *HJÄLP*

zanzan

Trådstartare
jag blir snart galen på alla täcken. Jag har aldrig förut funderat så mkt på täcken som nu - förr köpte jag ett tjockt eller vad det nu skulle vara, från h**ks och sen var det bra. Men nu blir jag tokig:p

Jag har klippt min dam för första gången - hon är visserligen inte helklippt utan klippt på halsen - mellan frambenen under magen och "snett på sidan":rofl:

Ska man ha täcke med hals inne när det blir riktigt kallt eller räcker det med ett tjockt täcke utan hals? Jag har köpt ett 400g täcke m hals att ha ute. Men vad ska jag ha inne? Nu har hon ett 300g utan, men det lär ju bli kallare!

Kan ni inte länka till bra täcken med schyssta priser? Gillar faktiskt shires!!

Please!

/Z.

Sv: Innetäcken *HJÄLP*

http://www.hippson.se/cldoc/12680.htm
där står lite om just täcken med hals. Jag tror inte du skulle behöva ett täcke med hals inne om det nu inte är svinkallt i stallet. Det räcker säkert med ett täcke 400 gr fyllning inte mer, tror ändå att det hade räckt med 300 gr fyllning. är hästen frysen av sig? Kanske ett med halvhals? Jag tror det hade blivit jätte bra.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar... 2
Svar
29
· Visningar
2 994
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 443
Senast: Unafraid
·
Hästvård Såg en länk från Hippson... på fejjan. Jag har själv en fryskruka som med päls och fri tillgång ändå fryser om han inte får vadderat... 8 9 10
Svar
180
· Visningar
18 310
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka