Innehåll Mustang mineraler

trofé

Trådstartare
Är det någon som vet vad det är för innehåll/analysvärden på Mustangs olika mineraler? Jag söker på deras hemsida, men hitta bara en länk till vitamininnehåll.

Sv: Innehåll Mustang mineraler

Tack för länken! Men är det jag som inte ser något eller vart är själva innehållsförteckningarna? Hittar bara lite information om produkterna samt rekommenderade mängder man ska ge av de olika fodren.

Fast samma sak där, klickar jag på din länk kommer jag bara till en generellinformationssida. Klickar jag sedan på länken på den sidan där det står att man ska komma till "Foderanalys Mineraler", så kommer man bara till en lista över deras vitaminer och dess innehåll.

Ja, det verkar som om det är det enda alternativet! Trodde det skulle gå att hitta info på internet, men det verkar inte så.

Kolla innehållsförteckningen kanske. Gå till mustangs hemsida, klicka på valfritt foder och sedan foderanalysen.

Det är just det jag testat med, men går man in på länken som finns vid de olika mineralsidorna, så kommer man bara till en sida med vitaminer.

http://www.rsmustang.se/rsfoder/pdf_foder/Mustang-Protein-Pellets.pdf

Och här får du reda på bland annat:

Näringsinnehåll
Energi enligt SJV 10 ,0 MJ
Råprotein 15 ,5 %
SMB råprotein 130 ,0 g
Råfett/td> 4 ,0 %
Växttråd 15 ,0 %
Vatten 12 ,0 %
Koksalt 9 ,0 g
Kalcium 9 ,0 g
Fosfor 0 ,6 %
Fosfor 6 ,0 g
Ca/P kvot 1 ,5
Magnesium 3 ,0 g
Koppar 35 ,0 mg
Fodertillsatser , per kg
Vitamin A 10 000 IE
Vitamin D3 1 000 IE
Vitamin C mg
Vitamin E 350 mg
Vitamin K3 mg
Vitamin B1 10 mg
Vitamin B2 10 mg
Vitamin B6 2 mg
Vitamin B12 0 ,1 mg
Niacin 10 mg
Pantotensyra 5 mg
Folinsyra 2 mg
Biotin 0 ,2 mg
Zink 100 mg
Betain mg
Selen 0 ,4 mg
Vitamingaranti 6 månader
Dessutom tillsats av spårämnen,
järn, mangan, jod och kobolt
Råvaruinnehåll
Vetefodermjöl 25%, Vetekli 19,6%, Havre 12%,
Havrekli 10%, Lucern 8%, Soja 6,9%,
Betfor 5%, Rapsmjöl 5%, Wafolin 2%, Melass 2%,
Kalk 1,7%, Linfrökaka 1%.

Fast svaret finns på hemsidan, bara att göra som jag beskriver för att se dem. Företaget lär skicka dig samma pdf:er som finns på hemsidan.

Du får jätte gärna länka om du hittar exakt rätt sida för mineralfodren (motsvarande den ovan), sidan ovan var ju för deras proteinmineral.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 754
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar