Innehåll foder

S

Skritt

Om man vill göra en korrekt foderstat till sin häst och läser innehållsföteckningar på fodersäckar etc och ska räkna vitaminer och mineraler står det oftast "dessutom tillsatt bla".

Hur viktigt är det då att man tillför vitaminer och mineraler vid sidan när man inte vet hur mycket fodertillverkaren har tillsatt?

Sv: Innehåll foder

På alla fodersäckar (av etablerade foderfabrikanter) jag har sett så har det varit en fullständig innehållsförteckning över både mineraler och vitaminer. Vilka "fodersäckar etc" tänker du på? Såklart är det svårt att räkna korrekt om man inte har info om alla fodemedlens innehåll.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 953
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok "Klart hon ska ha något gott..." - och ändå är det JAG som uppfödare, som lärt mig via kurser, samt under alla år med katter som har...
Svar
2
· Visningar
507
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix