Inne- eller utekatt?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Pyrusan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 63
  • Visningar Visningar 4 001
1. Vad har ni för ras? "Egen uppföding " av bondkatt
2. Ålder? Edgar, 1½ år
3. Är det en inne- eller utekatt? Utekatt, bor i villa i ett mindre samhälle
4. Varför är den inne/utekatt Han gillar att vara ute och det är ej så mycket bilar häromkring

har inte katt än, men han kommer om 4-5 veckor (är 7,5 vecka nu).
1. Norsk skogskatt
2. hmm, ja, kattunge får jag väl skriva då
3. innekatt (kommer att vara ute med koppel ibland)
4. Bor i radhusområde nära till stora vägar. Vill inte störa grannar, vill itne ha överkörd katt, eller att han blir snodd/springer bort (kommer att försöka ha kvar honom som hane)

1. Vad har ni för ras?
Bondkatter.
2. Ålder?
6 och 2 år.
3. Är det en inne- eller utekatt?
Innekatter.
4. Varför är den inne/utekatt?
Vi bor i stan och här kan man definitivt inte släppa ut katter :crazy: Men när vi är på landet på somrarna får de vara ute :)

1. Vad har ni för ras?
* 2 bondkatter och 1 ragdoll

2. Ålder?
*Bomdkatterna 9 och 4, raggisen 15 veckor

* Bondkatterna är utekatter, Ragdollen får vi se om det bir en ute eller innekatt.

* För att bondkatterna skulle bli galna om dom tvingades vara inne, bor inte i stan heller, så det finns ingen anledning för dom att vara inne.

jovisst, men för enkelhetens skull brukar man säga så ju. Behålla den som hane/hona. Om den är kastrerad kan den inte reprodusera sig ju. (även om den har kvar könstillhörigheten såklart)

1. Norska Skogkatter
2. Två hankastrater på snart 3år och en hona på 6mån
3. Innekatter allihop
4. Bor i stan. Kissarna vill inte ens gå ut i koppel utan är nöjda att sitta på vår innätade balkong.

- - -
Mina skogisar.

1. Vad har ni för ras? En perser/bonkatt och en bondkatt.
2. Ålder? 2 och 1 ar....samt 5 kattungar pa nastan 2 veckor.
3. Är det en inne- eller utekatt? Bade och....ute pa dagen, inne pa natten.
4. Varför är den inne/utekatt? Vi bor pa landet sa de kan vara ute. Men de ar inne pa natten, for jag vill ha like kontroll pa dem....samt att de ar bra att varma fotterna pa i sangen. :D

De 5 sma, som ar 1-ariga bondkattens olyckor bor i garderoben. 3 stycken ar tingade redan....hoppas att de andra 2 snart blir det. Sen blir det nasta kliniken och bli steriliserad. Perser/bondkatten ar redan steriliserad.....men henne skulle jag garna vilja ha ungar fran. :crazy:

1. Vad har ni för ras? Huskatt, med mamma som är perser och okänd pappa
2. Ålder? Lite drygt ett år
3. Är det en inne- eller utekatt? Innekatt, är ute och går i koppel och sele ibland
4. Varför är den inne/utekatt? Tycker det är tryggt att alltid veta var kissen är och att hon inte ställer till förtret för någon annan.

1. Vad har ni för ras?
Europeisk korthår (bondkatt, m.a.o.) med lite Manx i.

2. Ålder?
2,5 år i november.

Innekatt.

Bodde mitt i Malmö när vi skaffade honom, så han fick så lov att bli innekatt. Det är det enda han känner till. Skulle inte klara sig en dag som utekatt, och tycker därtill inte om att vara ute (utom på balkongen, och det är inte många månader sedan han avskydde det också).

1. Två bondkatter, eller vad är det de kallar dem för nu? Svensk huskatt!
2. Tiger 11, Fisen 7
3, Utekatter båda två
4, För att de var de när jag köpte dem. Hur går det för er som har bondkatter inne? Är de inte lite vildare är raskatterna? Har köpt en lägenhet nu och vill gärna ta med mig katterna dit. Men den ena älskar att vara ute så han kanske för stanna hos mina föräldrar. Den andra har så ynklig päls att han förfrös öronen förra vintern så kan skulle nog inte klaga på en varm lägenhet.. Är bara rädd att hans ska klösa sönder allt och alla pga tristess.

Några frågor om era katter!
1. Vad har ni för ras? Siameser
2. Ålder? den ena snart tre och andra snart två
3. Är det en inne- eller utekatt?inne katt
4. Varför är den inne/utekatt? Trivs bäst inne + att dem är ganska dyrbara.

Sv: Inne- eller utekatt?

1. Devon rex
2. 1,5 och 2 år
3. Innekatter
4. a. Jag bor i stan
b. Dom kostade 5000 resp 5500 kr st dvs stöldrisken är rätt stor.
c. Dom trivs bäst inne där det är varmt och skönt. Rex-katter är lämpliga att ha som innekatter.

1. Vad har ni för ras? Devon rex.
2. Ålder? Yngsta är 18 månader, den äldsta 5 år.
3. Är det en inne- eller utekatt? Innekatt antar jag att de ska kallas, de får bara vistas utomhus i koppel.
4. Varför är den inne/utekatt? Har inte så bra lydnad på dem att jag vågar ha dem lösa ute. :smirk:

1. Vad har ni för ras? en 75 % perser, och en huskatt
2. Ålder? putte är två år, och våran lilltjej är ett år.
3. Är det en inne- eller utekatt? båda är utekatter
4. Varför är den inne/utekatt? tja, när vi släppte ut putte tänkte jag nog inte så mkt på konsekvenserna, och när våran andra katt kom till oss var det redan försent att ändra på. det blev väldigt jobbigt att ha en katt inne och en katt ute (i och med att hon blev så ensam när hon fick sitta inne hela dagarna) så efter kastreringen fick hon också gå ut, och hon trivs superbra med det. klart man oroar sej, men jag tycker på ett sätt det är värt det.
vi har haft väldiga problem med att få henne att gå på lådan som hon ska osv. men vad jag maler på :angel: :smirk:

1. Vad har ni för ras? 3 bonnkatter och 2 devon rex
2. Ålder? 11 år, 9 år, 5 år, 1år och 1 år
3. Är det en inne- eller utekatt? Bönderna är utekatter, rexarna inne
4. Varför är den inne/utekatt? Bönderna bor bra till å kan vara utekatter (bor hos mor å far), rexarna skulle bli bilmos å dessutom frysa som 17 om dom va utekatter så dom e inne...

1. Vad har ni för ras? Tre norska skogkatter.
2. Ålder? Pappsen är 7, de båda döttrarna är 5.
3. Är det en inne- eller utekatt? Innekatter, men med innätad "rastgård" samt dagliga promenader i koppel (förutom lillskruttan som är rädd för att gå ut).
4. Varför är den inne/utekatt? Vi bor vid en ganska stor väg och har fått flera katter påkörda tidigare. :(

Pyrusan skrev:
Några frågor om era katter!
1. Vad har ni för ras?
2. Ålder?

Tre stycken, två bondkatter och en korsning bondkatt/skogskatt.

2 st är cirka 4,5 år gamla och skogisen är typ 1,5.

De har varit stallkatter, innekatter, utekatter och är nu innekatter (o balkongkatter) igen. De är väl inte 100 % nöjda med det, men tyvärr var jag o min sambo tvunga att flytta från hus till lägenhet, så då blev det så... :( De busar o leker mer nu än förut, samt sover mer, men de klagar inte iaf. Inom en inte alltför sen framtid ska vi flytta ut på landet igen...

1. Vad har ni för ras?
> har en underbar blandning av norsk skogskatt och bondkatt tror jag. :D otroligt vacker.

2. Ålder?
> tilda är två år.

> hon bor ute i stallet...

> ..eftersom när min bror, som är allergisk, tog över min mammas gård förra sommaren, kändes det mer naturligt att låta henne gå kvar i sitt gamla revir, (hela stallbyggnaden, loftet, hästhagarna, skogsdungen, allt hon var van vid förutom huset) än att flytta henne till en lägenhet på tredje våningen.

Liknande trådar

Övr. Katt Har nyligen fått hem en ny katt, 3 år, som är väldigt matglad! Älskar blötmat (typ inhalerar det) matrester, hundgodis etc. Går inte att...
Svar
4
· Visningar
456
Senast: Krålus
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 062
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
565
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
715
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka