Inloggning tävlingsdatabasen.

CK

Trådstartare
Det är väl egentligen inget jätteproblem, men nog så irriterande.
Varför måste man logga in varenda gång på TDB, varför inte ordna så man kan trycka "kom ihåg mig" eller nåt?

Sv: Inloggning tävlingsdatabasen.

Jag är på!Fixa en namninsamling?:grin:

Skulle man ju göra. Men tråden har 51 visningar, och det är bara du som håller med...

Jag håller också med! :)

Speciellt irriterande är det när man loggar in från mobilen, det tar liksom tillräckligt med tid ändå, sas.

Håller med :)

Som tävlingsansvarig är jag inne väldigt ofta inför en tävling och det är himla irriterande behöva logga in varje gång.

Jag har mina uppgifter sparade där så jag behöver aldrig skriva i namn och lösenord utan enbart trycka på log-in knappen... inte såå jobbigt faktiskt

Men då så! Då är det fler än jag som får spader.

Jag har tdb i konstant flik och loggar aldrig ur så jag har eliminerat problemet.

Jag har mina uppgifter sparade där så jag behöver aldrig skriva i namn och lösenord utan enbart trycka på log-in knappen... inte såå jobbigt faktiskt

?? Nu fattar jag inget. Förklara, är du snäll!

Men förklara hur ni sparar!
När jag klickar på "Logga in på tävlingsdatabasen" måste jag var eviga gång skriva i BÅDE mailadress och lösenord.

jag gör det enkelt för mig och kör på komplettera automatiskt på allt jag har på min dator eftersom det bara är jag som använder den.

Tack. Då vet jag att NI kan komma in i TDB enkelt.

Fast jag har fortfarande inte förstått hur, trots att det vad det jag frågade efter från början.

du måste ha att din webläsare kommer ihåg vad du fyller i. Förmodligen har du svarat nej på den frågan första gången ELLER så är den avaktiverad på din dator :)

Har du möjlighet att logga in från någon annans datror och se om frågan dyker upp? Alt. kolla i inställningarna på din webläsare.
Borde heta något med "auto".

har du mac el pc å vilken webläsare... kanske kan forska lite.

Ah, se där. Tyvärr kan jag nog inte ha det så, eftersom en del andra i familjen använder denna dator emellanåt. Så det bästa hade varit att kunna spara bara lösenord och mailadress på TDB, för där är det bara jag som är.

men om du har autofyll-grejen ikryssad så är det bara att svara nej på övriga :)

alt 2. skaffa egna konton till var och en på datorn.

alt 3. ha flera webläsare så gör du vad du vill med just din läsare (praktiskt så man kan ha alla bokmärken osv som man vill oxå!) :)

Kl

Det är ju så att det kan vara en säkerhetsrisk att alltid ha TDB öppet om man inte är 100 på att man är ensam om att använda datorn.
Någon som vill jäklas kan ju enkelt anmäla till en massa tävlingar från ditt konto och då blir du betalningsskyldig, ovasett om personen i fråga anmäler dig, sig själv eller någon annan.
Det finns också de som har ganska mycket pengar på sina TDB konton och det kanske inte är så bra om vem som helst kan komma åt....

Liknande trådar

Bukefalos Min telefon pajade i natt och det fick mig att fundera. Hur är det egentligen med den här permanenta inloggningen. Hur länge är man...
Svar
1
· Visningar
1 028
Senast: Rosett
·
Relationer Inspirerad av ett poddavsnitt som tog upp ämnet och chockad över vad folk kan göra i sin snålhet - vad är det snålaste ni varit med om...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
16 154
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
939
Senast: corzette
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka