Inkörningskurs

S

Seita

Nu är det så att lillflickan, ett 2 årigt fjordsto,
ska på inkörningskurs i höst.. :bump:

Kursen hålls av Hans Sidbäck.
Är det någon som har varit på en inkörningskurs för honom?
Vad var det ni gjorde då?
Vad kan man förbereda själv hemma?

Hästen är van att bli ledd, ha voljock och körjord på sig,
att en vojlock kan hänga under magen när man går, och
väldgt mycket hms tränad. Hon kan gå på presseningar och
ha dem som "täcke". Hon kan vara ensam medans de andra
hästarna är ut på ridtur. Alltså är hon en väldigt lung och cool 2 åring. Vi har även haft bett i munnen några gånger. :)
Är det något mer man kan träna på innan man far på inkörningskurs?

// Seita

Sv: Inkörningskurs

*putteliputt*
Någon har väl varit på inkörningskurs? :smirk:

jag har varit på körkurs ett antal gånger för Hans och Madde,helt underbara!!Vi har inte tränat något innan,men sen köpte vi hans bok som jag tycker är bra och där är det bra tips,Hans går igenom varje häst allt är väldigt individuellt och man får kanske veta lite mer om sin pålla eller pålle.Jag ska på körkurs med en foderhäst nu i höst.Hon är inkörd men har stått så då far vi till Hans.Hans filosofi passar mig.Hoppas att allt går bra för dig.

Svar till båda :angel:

Det låter ju bra! :bump:

Håller namn, plats o.sv anonymt eftersom det ej är min egen häst, jag är bara "skötare". :D

/ Seita

Hej, var ni på samma brukskörningskurs som vi nu i helgen? Hästen låter bekant nämligen...:p.

Den kursen som vi var på nu, en tredagars med 5 st 30 min pass, kostade 165€, alltså ca 1800 kr.

Liknande trådar

S
Träning Idag har jag transport tränat ett 2 årigt fjordsto som jag har tränat en massa Horsemanship med, så hon kan backa/komma fram för...
Svar
7
· Visningar
1 452
Senast: Seita
·
Träning Vi var på våran första träning av tio idag! :bump: Jag, mamma och våran foderponny Tiger (connemaravalack på 2 år som vi haft i 1 mån...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: malumbub
·
Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 616
C
Träning Jaha, nu har man bråkat med 2-åringen igen. Alltid lika tråkigt :( Som jag kanske nämnt i andra trådar har vi haft en hel del...
Svar
16
· Visningar
2 063
Senast: cafu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp