Inkörningskurs!

the_connemara

Trådstartare
Vi var på våran första träning av tio idag! :bump:

Jag, mamma och våran foderponny Tiger (connemaravalack på 2 år som vi haft i 1 mån o 3 veckor) och 5 andra entusiaster knallade runt i ridhuset kl 8 på söndagsmorgonen, det var jättekul! En shettis, två tvååriga connemaror, en sjuårig nordsvensk som skulle lära ägarens pojkvän köra, en tvåårig halvblodskorsning och en femårig connemarahingst som skulle tömköras bestod gänget av. Nästa gång kommer ska vi delas upp i två grupper och ett tvåårigt halvblodssto som inte kunde denna gången tillkommer. Vi ska gå antingen mellan 8 - 9.30 eller 9.30 - 11 och målet är att kunna köra ut en runda i slutet på kursen till våren!

Denna gången kollade kursledaren så allt satt bra och vi fick tömköra med ledare. Tiger förstod nästan när han skulle svänga men tyckte inte om när man tog i bettet, han är inte så jättevan vid bett och inte alls van vid att man tar i det. Men han var jättesnäll med selen som han bara haft en gång innan och brydde sig inte alls om tömmarna eller pisken.

Nästa gång ska han ha med sig däck som vi ska dra :) Och vi ska byta träns till ett med nosgrimma till Tiger så han förhoppningvis inte tycker lika illa om bettet. Nu blir det ju bara ännu värre när han gapar och det åker runt i munnen :(

Ser redan fram emot nästa helg!

Alla ni som varit på inkörningskurs, hur har schemat varit upplagt då? Hur många har ni varit och hur gick det till? Dels från gång till gång och även hur många gånger sammanlagt och vad målet var? Hur gick det?
 

Liknande trådar

Utrustning Trodde vi hade hittat ett iaf hyfsat bra bett ur 3-åringens synvinkel men i helgen tröttnade jag, igen. Jag vet att det tar tid och jag...
Svar
9
· Visningar
1 532
Körning Bättre sent än aldrig? (Jag KAN FORTFARANDE inte logga in på min hemdator ) Motivationen KOM tillbaka dagen innan vi skulle åka till...
Svar
5
· Visningar
1 451
Senast: Cämz
·
Ridning Min häst har haft ofrivillig vila nu 2-3 månader av lite olika omständigheter, så nu funderar jag på om det är lika bra att börja om...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp