Är ingen travmänniska men har blivit väldigt intresserad av sporten på senare år. Jag själv tävlar amatörmässigt distans och funderar på att köra in min korsning (75% arab, 25% varmblod) som ett komplement till ridningen. Hon är mycket tömkörd och förstår poängen med tömmarna. Jag har även på lite skoj provat att dra lite cavalettibommar efter henne och hon brydde sig inte alls. För att göra det lite svårare fäste jag en korn bakom henne som fladdrade och hoppade runt. Hästen struntade högaktingsfullt i det också.
Kanske lite dumma frågor men hur går jag vidare, funderar på att köpa en rockard eller lite äldre träningssulky (eller vad det nu kallas). Spänner jag bara för hästen lite lugnt eller har ni tips och råd? Givetvis så måste man ju ha lite hjälp runtomkring om det skulle gå åt pipan. Har något tips på vad man ska ha för vagn?
Tacksam för all hjälp jag kan få
Kanske lite dumma frågor men hur går jag vidare, funderar på att köpa en rockard eller lite äldre träningssulky (eller vad det nu kallas). Spänner jag bara för hästen lite lugnt eller har ni tips och råd? Givetvis så måste man ju ha lite hjälp runtomkring om det skulle gå åt pipan. Har något tips på vad man ska ha för vagn?
Tacksam för all hjälp jag kan få