Sv: Inkörning- Börjar om på nytt
Ja funkar verkligen inget annat så är pleg ett alternativ, men känner jag ägaren rätt så har han inte bråttom- han sätter ingen vikt på premie & kval som 2 åring.
Vi har tömkört/umgåtts med henne varannan dag sen i mitten på Januari. Hon tar vänster, höger, stopp & igångsättning. Hon kan allt utantill. Sambon tömkör till&med själv då & då.
Jag antar att hon borstas & står på gången på kvällarna när ägaren mockar. I övrigt släpps hon bara in & ut av den som äger stallet hon står i. Hon är mkt hanterad sen hon föddes, men fått bestämma mkt själv. Sambon har under hela tiden verkat henne så vi har följt henne sen hon var "färsk".
Bakslaget kom som sagt efter missödet med vagnen andra gången den skulle på & jag (som är van) inte var med utan sambon & ägaren som litar helt & fullt på sin lilla häst, så han blev chockad. "Klicken" var i på ena sidan, hon for till & blev rädd för skalmen som inte var i & så for hon iväg. Om jag hade varit med hade detta förmodligen inte hänt, då sambon stod bredvid med tömmarna. Har han stått bakom/sidan om & varit helt koncentrerad då det & inte fipplat med vagnen så hade han haft mer styrka..
jaja,hänt är hänt men synd är det.. Så hon är, eller var mogen vagnen. Första gången gick det jättebra. Problemet är att vi inte har nånstans att sela vagnen på inne(ridstalls dörrar, gången dock bred:smirk
utan vi måste göra det ute.