inkörning???

urkella

Trådstartare
jag undrar om dt är försent att köra in ett 12 årigt halvblodsto. hon är tömkörd men har aldrig haft avanskappa, hur ska jag göra för att vänja henne vid den och kan hon bli inkörd :confused:

Vi har precis påbörjat inkörning av vårt 12-åriga halvblodsto. Än så länge har vi bara kört med vagn en gång, men det gick hur bra som helst. Hon är i och för sig en mycket lugn och orädd dam. Vi har tagit hjälp av en kunnig person eftersom vi själva inte hade erfarenhet av körning.

Absolut går det att köra in rn 12 häst.

Ta kontakt med en kunnig person och be om hjälp.

:bump:

I Jämjö finns många kuskar att ta hjälp av! Ex. G-Å Sommar... Han kör Fjordhästar... Jag är själv från Nättraby och hör mycket bra om honom. har själv hållt på mycket med Körning av olika slag! Jag körde dessutom in min Fjording som 12 åring. Man hade antagligen försökt köra in henne tidigare innan jag hade henne! För hon var otroligt bakskygg. Månaden efter körde vi en show och student för min bror! Men ett tips är... Börja att imunisera hennes bak! låt fantasin flöda! Var självsäker! Bli inte rädd om hästen blir rädd! För DU ska vara tryggheten!

Liknande trådar

Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: Sassy
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
576
Senast: tara
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 914
Senast: hastflicka
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter