Inhoppning

J

Julia1990

Hej!
Jag och en kompis har ett projektarbete i skolan om hästhoppning, finns det någon hoppvan människa här som möjligtvis hade kunnat berätta lite om inhoppning? Hur ska man gå tillväga? Vad är viktigt att tänka på?
Tacksam för svar!
//Julia

Sv: Inhoppning

Vad som är viktigt att tänka på beror helt på hur hästen är. Det finns ingen "generell" regel om hur man går tillväga utan det beror på hur hästen uppfattar situationen och hur den beter sig.

Sv: Inhoppning

Vi brukar löshoppa först och sedan sitta upp och hoppa hindret den hoppade innan (fast lägre). Man får sitta på ryggen och tänka löshoppning, inte göra så mkt de första gångerna. Mantag är bra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 286
Senast: Äpplet.
·
Övr. Djur Hej! Min bror med familj fick 15 st guldhamsterungar för en vecka sedan! Har lagt ut annons på blocket. De är flyttklara om 4 veckor...
Svar
8
· Visningar
1 542
Senast: Lisen82
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
760
Senast: Badger
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
642
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka