Inhägnad gård

Gnist

Trådstartare
Ja, så kom vi då oss äntligen för att hägna in hela gården, så är det ingen risk att någon hund blir påkörd av folk som kommer i 320 knyck uppför tvärbacken våran och dessutom har det den fördelen att fler hundar kan vara ute samtidigt..

4 vuxna hanar, av olika raser och åldrar + 2 vuxna tikar och 3 valpar kan härja lös samtidigt närmare bestämt. För att undvika gruff, så får inte Micko och Rix vara ute med de andra 4 hanarna, som alla går bra ihop.

Fotade lite idag, fast mest på valparna. Är svårt att få alla 9 på bild samtidigt av någon konstig anledning.

080524-2.jpg

080524-5.jpg

080524-17.jpg

080524-16.jpg

080524-18.jpg

080524-19.jpg

080524-21.jpg

080524-1.jpg

Sv: Inhägnad gård

En riktig godbit är hon, jag som inte trodde att jag skulle bli valpsjuk på evigheter efter yngsta herren har nu återigen fått en släng av valpsjukebaciller. ;) :D :p

jättesöta valpar :)

hur högt staket har ni? hur många meter har ni hägnat in och vad blev kostnaden? funderar på att göra något liknande.

Eftersom vi ha en del hundgårdar på tomten, så var det ju en hel del "klart" redan innan och vi fick runt 80 meter gratis mot att vi plöjde upp en mindre lägda, så nätet var billigt i förhållande till om man skulle ha behövt köpt det.

Stolpen är 60 mm 8-kantig tryckimpregnerat som vi har uppsjö av, så inte heller den kostade något extra :banana:

Tyvärr innebär ju detta att jag inte kan ge någon prisuppgift för det hela ;)

Höjden är på 120 cm och det räcker gott och väl, när man hägnar in tomten tycker jag. Total yta för hundarna som nu är inhägnad är väl runt 500 m2 (har ingen koll på det faktiskt) + att vi ha några separata hundgårdar också, som är rätt stora.

Har massor med nät över, så jag får se vad jag hittar på med det framöver.

Vad skönt det måste vara med en inhägnad gård.
Innan har vi haft framsidan av vår trädgård inhägnad, men efter att sambon klippte ner häcken, så tog han bort en del av stänget eftersom det var trasigt, men nu när vi snart ska få hem en valp, så har han lovat att sätta upp ett nytt tillfälligt staket tills vi bestämt hur vi ska ha det. Tyvärr kan vi inte ha jämten ute ändå, då han hoppar ut hur lätt som helst. Får nog ha ett staket på 1,50 för han ska hålla sig inne.:)

Alla mina jämtar + stromboli kan lätt ta sig över om de är i hundgården (been there, done that) med den höjden på nätet, men eftersom ytan både på den hundgården och den inhägnade tomten är så pass stor för dem att vara på, så testar de inte ens att hoppa ut nu :laugh:

Prillan har 1 meters nät till sina 3 jämtar och de hoppar inte över det, så man måste inte ha jättehögt, när de har ytan.

Alla mina jämtar + stromboli kan lätt ta sig över om de är i hundgården (been there, done that) med den höjden på nätet, men eftersom ytan både på den hundgården och den inhägnade tomten är så pass stor för dem att vara på, så testar de inte ens att hoppa ut nu :laugh:

Prillan har 1 meters nät till sina 3 jämtar och de hoppar inte över det, så man måste inte ha jättehögt, när de har ytan.

Han håller sig inne tills han ser något spännande på andra sidan t ex en katt eller annan hund. Har funderat lite på att hägna in baksidan istället, dels är det en större yta och dels så ser han inte vägen därifrån. In till grannen kan han inte hoppa för de har en hög häck och så har vi staket på vår sida och ut på åkern är iallafall inte intressant när säden står högt, det är i såfall på vintern när kaninerna härjar där (och även i vår trädgård :mad:). Får tänka lite på hur vi ska göra (ev får vi grannar också då det är en tokig dansk som vill bygga brevid :mad:), har ju hundgården så länge och så har vi byggt den nya altanen så han kan vara med oss där ute också. Staket där är ju inte mer än metern, men där får han ingen ansats.

Liknande trådar

Övr. Hund Att inte alla hundar kommer överens och accepterar varandra är jag helt med på, precis som med människor så handlar det ju oftast om...
Svar
16
· Visningar
8 657
Senast: Bulldoozer
·
B
Övr. Hund Jag har i nuläget 4 stycken stora hundar, två tikar (Bernen Sennen och Samojed) och två hanar (Weimaran och Dobbermann). Jag bor ute på...
2
Svar
24
· Visningar
3 906
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 444
Senast: Zuzzi
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 752
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka