Inget sting alls:(

Juzzzen

Trådstartare
Jag är gravid, är i ca v.16..är inte säker men vet nästa vecka då vi ska på vårt första UL.

Saken är den, att jag har helt tappat stinget dom senaste dagarna..Jag är såå trött så trött..Jag har en liten förkylning som härjar i kroppen, så det påverkar väl klart också.

Jag har häst, och älskar att vara i stallet, där känner jag mig pigg, även om jag nu blivit väldigt anfådd(tror det är en kombination av förkylning o bebis)

Men nu har jag varit hemma från jobb, för jag är så slut, haft jätteont i magen sen igår, tror det sitter i tarmarna men är inte säker..Har dock inte haft några konstiga flytningar ller liknande därför har jag avvaktat.

Men det som knäcker mig är att huset ser ut som fan, jag orkar inte sköta om hushållet..disken står, och visst sambon tar väl lite då och då, men han slutför lixom aldrig, där är alltid mer att göra och jag kan inte kräva att han ska fixa allt, speciellt när jag är i stallet några timmar om dagen också.

Men just nu skulle jag behöva hjälp, med allt..jag orkar inte fixa mat, jag vill bara ligga ner hela tiden..jag är van att klara mig själv så detta är enormt påfrestande, men jag orkar verkligen inte, allt är så jobbigt, att bara hämta vatten i köket kräver enormt, så jag varken dricker eller äter som jag borde..

dessutom får vårt ostädade hem mej att må fysiskt dåligt, jag kräks när jag öppnar kylskåpet, jag kräks när jag ser disken..jag vill ah det fräscht men jag rokar inte just nu:cry:

Jag ska som sagt på ultra ljud, jag går på järntabletter också..o jag borde kanske ringa barnmorkan, men jag har tappat totalt..

Blir så låg av min "lathet"

Någon som känner igen sig i detta..vad gör man:(

Sv: Inget sting alls:(

Jag känner som dig, men spyr i alla fall inte. Mår riktigt dåligt av att ha stökigt hemma.

Man får plocka lite hela tiden, jag har mkt som sätter stopp för mig, fogar, sammandragningar, yrsel. Som tur är låter min 2 åring mig städa och pyssla, då aktiverar han sig oxå men sätter jag mig vid datorn eller bara i soffan för att vila kommer han som en missil.

Jag har kanon Hb-värden, min trötthet beror på blodtrycket.

Blir oxå grymt låg av min "lathet", men får aldrig riktigt tummen ur :o Prata med din sambo, att han kanske diskar undan allt efter maten.

Eh, visar detta for din sambo och om han inte megastadar hela huset, lagar middag och servar dig tills du mar battre sa hade jag tagit in pa hotell. Tycker han det ar ok att du mar sahar?

Det ar tokvanligt att vara trott och anfadd mitt i graviditeten ocksa, tank pa att det gar over!

Det är enormt frustrerande! Och du har ändå ett barn till, jag hade aldrig fixat dt känns det som..Jag börjar gråta så fort något går emot mig just nu..allt kräver så mkt av mig just nu:( och nu är det alla rum i huset som behöver städas så nu är man lixom låst, ingeting händer..
Yrsel har jag oxå fått senaste dagarna, emn som sagt sköter jag inte maten, o efetrsom mannen går på diet så blir dte upp till mej själv att laga många dagar, o det går ju jättebra:(

Hur långt är du gången då?

Jamen, kan man verkligen "kräva det" .

Känner mig som en lat prinsessa, och skulle jag nu säjja det till honom skulle han säkert ta upp att jag minsann kan åka till stallet, men inte orkar städa..

Men just nu är jag ju jättetrött, och skulle bli så glad om jag bara fick hjälp och få allt fint, för det har gått för långt för att jag ska orka det själv:(

Gud, låter som en bortskämd unge:(

Nu är det kanske inte till så stor tröst för dig, men jag förstår precis hur du känner! Jag kunde knappt gå in i köket första tiden och bara tanken på att öppna kylskåpet fick mig att vilja kräkas. Diska likaså. Och tröttheten var hemsk. Sambon var tur nog väldigt förstående, han fick både diska, städa och laga mat.

Kan du inte prata med din sambo så att han verkligen förstår hur du mår och hjälper dig mer? För de allra flesta går ju tröttheten och illamåendet över så det är ju bara hoppas att det gör det för dig med. Jag började må bättre runt v 18 tror jag.

Tack för ditt svar!
Ja, jag har inte varit så här trött innan, har kommit nu, smygande..

Jag tror nog inte att sambo förstår riktigt att det är på allvar att jag mår så här, för snacka med honom idag, för jag känner mig som sagt hjälplös och utlämnad, o mår så illa så fort jag går in i köket:(

"Skönt" att man inte är ensam iaf,,

Nu har jag iaf lyckats laga mat till mej själv, utan att kräkas*stolt*

Jamen, kan man verkligen "kräva det" .

Känner mig som en lat prinsessa, och skulle jag nu säjja det till honom skulle han säkert ta upp att jag minsann kan åka till stallet, men inte orkar städa..

Men just nu är jag ju jättetrött, och skulle bli så glad om jag bara fick hjälp och få allt fint, för det har gått för långt för att jag ska orka det själv:(

Gud, låter som en bortskämd unge:(

Det är klart du kan kräva det, se det så här: ni har en massa gemensamma saker, ni har ett hem att sköta, och nu gör ni gemensamt en bebis. Det har alltså blivit mer gemensamt att göra sen ni började tillverka bebis utöver allt ni hade innan.

Hur stor del av bebisgörandet har du hand om just nu? Typ alltihop, eller hur? Då är det väl rätt rimligt att han tar mer av era andra gemensamma projekt, som hushållet? Rimligt är väl att man delar lika på allt gemensamt som finns att göra, och eftersom han inte tillverkar bebis får han ta mer av andra saker, som han kan göra. Disk och städning, till exempel.

26-27 veckor någonstans.

Som tur är går inte min make på någon diet utan han lagar i alla fall maten. Då brukar jag kunna bli lite taggad medans jag väntar och dra fram dammsugaren.

Dela inte upp hushållet 50/50. Utan gör det ni är bäst på. Min make är t.ex. skitdålig på att dammsuga så gör han det är jag ändå inte nöjd, jag hatar att laga mat så då kan ju han laga mat och jag dammsuga.

Jag tvättar och sorterar in i gareroben. Han bär ner smutsig tvätt och tar upp den rena!

Han kör in ved, jag eldar.

Alltsa du ska inte behova krava det, det ska han val VILJA gora? Och se till att fa i dig mat och vatten, oavsett om det ar en pase nudlar eller tre applen sa ar det battre an ingenting.

Han e en sån självisk jävel, kan jag vara i stallet kan jagh minsann fixa o städa där hemma..Det var vad jag fick till svar.

Jag flyttar nog till min mamma, är det ett sånt besvär att ställa upp just nu, hur blir dte då sen:(

/en mkt lessen tjej

Forstar att du ar ledsen. Det hade ju varit bra om ni delade pa hushallsansvaret ANDA, oavsett om du madde daligt eller inte. Snart har du en liten bebis att ta hand om, och da vill man inte ha en till som inte kan ta hand om sig sjalv!

Han e en sån självisk jävel, kan jag vara i stallet kan jagh minsann fixa o städa där hemma..Det var vad jag fick till svar.

Jag flyttar nog till min mamma, är det ett sånt besvär att ställa upp just nu, hur blir dte då sen:(

/en mkt lessen tjej

Skämtar du??? Du gör ju för sjutton ert gemensamma barn! Är det inte hans barn också kanske? Det är ju helt sjukt att du dessutom ska ta mer än hälften av ert gemensamma hushållsarbete också? Vad är rättvisan i det, varför ska du ha mer än hälften av ert gemensamma jobb?

Jag skulle bli så vansinnigt arg om min man resonerade som din sambo verkar göra så jag vet inte. Det är inte fråga om att "ställa upp", det är fråga om att vara en vuxen människa som gör sin del av arbetet. Tycker att han att hans jobbarkompisar ska göra hans del jobbet där också, eller är det bara hemma som han tänker så konstigt?

Tråkigt att han inte förstår, det gemensamma hemmet ska man ju hjälpas åt att sköta och mår den ena personen dåligt, då får den andra rycka in och ta mer ansvar. Att vara i stallet är inte riktigt samma sak, man behöver komma ut och röra sig annars mår man bara ännu sämre.

Forstar att du ar ledsen. Det hade ju varit bra om ni delade pa hushallsansvaret ANDA, oavsett om du madde daligt eller inte. Snart har du en liten bebis att ta hand om, och da vill man inte ha en till som inte kan ta hand om sig sjalv!

Vänta nu här, det är väl inte TS som kommer få en bebis att ta hand om, sambon har väl lika stort ansvar för barnet som hon? TS kommer få en bebis att ta hand om på halvtid, resten är pappans ansvar, för det är ju lika mycket hans barn.

Hur har han tänkt sig att klara av det, om han inte ens är vuxen nog att sköta sin del av hushållet?

Tråkigt att han inte förstår, det gemensamma hemmet ska man ju hjälpas åt att sköta och mår den ena personen dåligt, då får den andra rycka in och ta mer ansvar. Att vara i stallet är inte riktigt samma sak, man behöver komma ut och röra sig annars mår man bara ännu sämre.

Här är det ju dessutom så att TS mår dåligt inte sådär allmänt, utan just specifikt för att hon håller på att göra en gemensam bebis. Vore hon inte gravid skulle ju TS vara fit for fight. Så det är ju ett gemensamt projekt som har gjort TS dålig, då får man ju gemensamt ta konsekvenserna av det.

Tack, precis så jag känner just nu, men han tycker att jag baar gör det roliga, som att åka till stallet, o så ska han göra allt tråkigt(saken är den att jag kommer ta mkt hjälp nu med stallet, för som sagt är jag jättetrött) o komer göra mitt bästa hemma, det handla lixom om just nu, inte föralltid!

Nu har han i stort sätt gjort slut med mig, för jag blev så förbannad att han ska ifrågasätta istället för att bara göra, som jag tycker är självklart när den andra mår kasst..och jag sa nog en del elakt, men jag blir så sårad..

Jag känner igen mig en hel del... Jag var också GRYMT trött i början av graviditeten orkade ingenting kändes det som. Men min sambo var snäll och fixade maten och allt när han kom hem. Sen vände det och jag blev piggare igen och orkade nästan allt som vanligt. Mig vände det nog för innan v 16.

Sen tycker jag det är självklart att din sambo ska hjälpa dig med hemmet, det är ju inte bara din bebis. Som sagt brukar det vända och det är väl bara att försöka att stå ut med att det får vara lite stökigt ett tag.

Tack, precis så jag känner just nu, men han tycker att jag baar gör det roliga, som att åka till stallet, o så ska han göra allt tråkigt(saken är den att jag kommer ta mkt hjälp nu med stallet, för som sagt är jag jättetrött) o komer göra mitt bästa hemma, det handla lixom om just nu, inte föralltid!

Nu har han i stort sätt gjort slut med mig, för jag blev så förbannad att han ska ifrågasätta istället för att bara göra, som jag tycker är självklart när den andra mår kasst..och jag sa nog en del elakt, men jag blir så sårad..

Men det hör ju till, de flesta brukar väl säga att de blir mer känslosamma, för att inte säga labila, när de är gravida. Det får man ju stå ut med som sambo. Förstår han alls att ni håller på att skaffa barn, och att det självklart får konsekvenser för hans liv? Nu och framöver?

Jo, men dte stora problemet är att han hatar att jag har häst, o passar på att lirka in det fint att klarar jag det klarar jag hemmet, precis som om jag har nån jävla plikt där hemma, och han skiter i om hästarna får mig att må bra, bara han får klanka ner på det o slipper göra nåt..suck..man är nog inte gjord för förhållanden..o lilla pyret i magen, stackaren:cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka