Inget ljud (Windows Vista)

_Smulan_

Trådstartare
Nu har jag googlat i mer än en timma så nu frågar jag här istället såhär på självaste julafton. ;)

Hårddisken på min laptop har varit nära att ge upp ett tag nu så igår skaffade jag en ny, satte i och körde installationsdisken igen.
Allting fungerar ypperligt bra, tom bättre än förr dock så är det INGET LJUD!:confused:

Har varit inne på alla tänkbara ställen på datorn och kontrollerat ljudfiler osv och överallt står det att "de senaste drivrutinerna är redan installerade", allting fungerar, allt ljud är på max. Hittar ingenting om detta problemet så nu tänkte jag höra med er om det är någon som vet vad det kan tänkas vara för problem?

Saknar att kunna lyssna på Spotify..:cry:

Sv: Inget ljud (Windows Vista)

har du en relativt ny dator så har du troligtvis hdmi på den, således har du två ljudkort.. ett på grafikkortet och ett på moderkortet.. således kan man av misstag få ljudet på hdmi kanalen istället för högtalare/hörlursuttaget i laptopen.

beroende på operativsystem, men i vista så högerklicka på högtalaren nere till höger och välj playback devices och sedan så väljer du vilken du vill ha som default, troligtvis är det Speakers du vill ha.

Liknande trådar

IT & mobiler En typ ny dator, max 2 månader. Fungerade felfritt tills idag. Det blev strömavbrott och efter det så funkar den inte som den ska...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: astronaut
·
K
IT & mobiler Rörig rubrik, men jag ska förklara så gott jag kan. I somras köpte jag en FujitsuSiemens med förinstallerat Vista. Datorn i sig är... 2
Svar
22
· Visningar
2 706
Senast: maria85
·
IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 225
F
IT & mobiler Förra veckan fick jag hjälp att omformatera hårddisken, eftersom datorn var sprängfylld med skit och därmed helknäpp. Fick tillbaka en...
Svar
5
· Visningar
1 053
Senast: suisyola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tovig katt
  • Bråkande hundar