Ingen bild på videosarna!!!!

M

mala

Hjälp mej för jag blir galen. :mad:
Helt plötsligt slutade min dator att visa bilden på videosarna som jag hämtade från min dv-kamera. Ljudet kommer med och miniatyren av filen visar en bild. Det gäller för både de filmer jag hämtar in nu och även för gammla filmer som låg på min HD.
Det började med att Mediamakern krånglade och inte orkade spela upp långa filmprojekt. Nu vill mediamakern inte visa några filmer som läggs in i projekt utan visar bara bild på filmsnuttarna innan de läggs in i projekten.
Jag hämtar in från kameran i Nero och där visar den inte heller längre bild utan spelar bara upp ljudet.

Det är en ny dator och jag har inte pillat nåt i den utan det bara la av.
 
Sv: Ingen bild på videosarna!!!!

Vad gör jag om det är codec-problem? Går det att installera om och måste man veta vad man gör ifall man installerar om eller är det lätt&enkelt även för klåpare?
 
Sv: Ingen bild på videosarna!!!!

Svårt att säga.
Ibland går det lätt och ibland går det svårt som tusan.

Fast just DV förstår jag inte det ska var för problem för jag har för mig det är AVI format.
 
Sv: Ingen bild på videosarna!!!!

Laban skrev:
Svårt att säga.
Ibland går det lätt och ibland går det svårt som tusan.

Fast just DV förstår jag inte det ska var för problem för jag har för mig det är AVI format.

Det är inte bara mina DV-snuttar utan video öht. Går inte att se nånting på mediaplayern osv. DVD-skivor fungerar dock i annat program. Och jag vill ju inte bara titta på film utan jag vill kunna redigera.

Har slängt Pinnacle som också fanns i datorn samt ett par gamla spel. Tror att problemen började när vi skulle installera Halo och det inte gick att spela. Har även avinstallerat Halo nu, men börjar det fungera av sig självt om man tar bort det som krockar eller ska man gå i och ändra nånting?


Och Laban :bow: :bow: :bow: Du är guld värd!!!!!
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 648
Senast: Fraegd
·
Relationer Jag har en kompis som under några månader, 4-5 kanske, träffat en man och varit någorlunda seriös med honom. De bor i ett annat land och...
2
Svar
35
· Visningar
4 928
Senast: Inglorion
·
Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 717
Senast: skuggi
·
IT & mobiler Hjälp mig innan jag blir komplett galen! :banghead::banghead: Jag har en macbook air, älskar den förutom att det tydligen är satans...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp