ingen aning

H

hertis

vad är spatt för nåt? Jag vet ju att det är nåt med hovarna/benen. Men är hästen väldigt dålig om den har det

Sv: ingen aning

Spatt sitter i hästens haser. Vill inte ge mig på en närmare beskrivning då jag inte är hundra. Lämnar det åt någon med mer koll på detaljerna :angel:
En spatthäst kan må bra när spatten väl "avstannat". Min gamla ponny är "spatthäst" men rids som vanligt och det enda som märks på henne är att hon är aningen mindre rörlig i haserna.

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 026
Senast: Jeps
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
383
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)...
2
Svar
29
· Visningar
1 481
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
368
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka