Ingen analys i höst..

C

CaSandran

Nu har min snart 20åriga pålle börjat falla ur :( TRIST! Vi har ingen analys på grovfodret i höst innan rundbalarna kommer.. Han äter nu havre + betfor.. i våras åt han Havre, groov 90, betfor och Lucern och blev MKT fin!

Jag funderar att ge han groov 125, havre, betfor och se om han blir bättre..om inte så lägga till lucern, vad tycker ni?

Sv: Ingen analys i höst..

Ska jag ändå köra på grooven? Och kanske ta bort lucernet till vintern om hösilaget är bra vill säga..

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Jag sitter i valet och kvalet om vilka foder slag jag ska använda och hur mycket till min lite magra häst. Höet vi har att tillgå...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 597
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 543
Senast: Irival
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka