T

tessisen

Hej, Jag har hört att det är bra att ge ingefära till sin häst, vilket är bra för lederna. Vet ni hur mycket man ska ge? :confused:
Tack

Sv: Ingefära

Har inte hört om ingefära men däremot om nyponpulver. Fungerar även mycket bra på ledömma människor. Tänker prova själv, både på mig o kusen.

Är inte det bra för "pissemärrar" oxså , kanska funkar på PMS-häxor med. :D

arna skrev:
Är inte det bra för "pissemärrar" oxså , kanska funkar på PMS-häxor med. :D

Nä det har jag aldrig hört att det skulle vara bra för pissmärrar men det kanske funkar och kanske på PMS-häxor me. hehehehehe :)

jo. Har hört om nypon också, men är det någon som vet hur mycket man ska ha av nypon då? eller ingefära?
Tack igen...

Jag har inte hört om ingefära...
Men jag använde gurkmeja till min häst... hennes leder knäpper...
I 2 omgångar har jag använt gurkmeja med ca 3 månaders uppehåll mellan. Fick samma resultat båda gångerna....
Lederna slutade knäppa så länge hon åt gurkmejan och ca 2 veckor efter det att hon slutat kom knäppandet tillbaka. Fick även samma resultat med glucomin.

Kom på inatt att det är Munkpeppar ,inte Djävulsklo, som hjälper mot hormonsvängningar. (Har visst lite svårt att skilja på munkar o djälvar :D )

Jag har hört att gurkmeja ska va bra för lederna. Min brukar få det, men just nu får hon glucosamin.
Ingefära är nog också bra:) 1 msk brukar vara lagom, iaf när det gäller gurkmeja.

är det kryddan gurkmeja?kryddburk man köper i affären?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
774
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
687
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 553
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
534
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka