Inga vinterdäck på transporten

P

Pacific

Jag beställde för 3 veckor sen fälgar från ett transportföretag så jag kan få på mina vinterdäck på transporten. Leveranstiden skulle vara 1 vecka. Bra tänkte jag då har jag gott om tid på mig tills jag ska till kliniken om 1 månad och behöver transporten. Jag har varje vecka ringt och frågat hur det gått med fälgarna. Idag ringde jag igen för att dubbelkolla att fälgarna verkligen gått iväg idag som dom lovade sist vi pratade. Det hade dom visst inte utan dom kommer skickas i slutet på veckan.

Nu ska jag till kliniken med pållen antingen på fredag eller måndag.

Vad skulle ni gjort. Krävt pengar av företaget för hyrtransport? Hyr då en rätt mörk och lite äldre värmlandsvagn, har hyrt den förut och det funkar ok men känns tråkigt när man själv har ett ljust och nytt släp med ett annat säkerhetstänk. Eller skulle ni åkt stockholm till strömsholm med sommardäck på transporten, har vinterdäck på bilen.

Känner mig villrådig och rätt irriterad just nu. Snälla kom med ideer.

Sv: Inga vinterdäck på transporten

Hej!

Ring och prata med företaget som inte fixat bildäcken. Förklara att du måste ut och åka pga kliniktid och inte vill/vågar (kan?pga däck på bilen?) åka med sommardäck. Kolla vad de säjer.

Jag hade inte åkt med sommardäck med tanke på det extremt lynniga vädret vi har just nu. Ena sekunden plusgrader och nästa minus och halka.

/ Lavinia, som inte skulle chansa på tur med fel däck nu..

Du FÅR inte köra om du har vinterdäck på bilen och sommardäck på transporten, du riskerar att få böter om polisen tar dig.

raderad,....

Senast ändrad av en moderator:

Jo det får jag innan 1/12 däremot vet jag inte om jag vill eftersom man inte vet hur vädret slår om.

Jo det får hon om det inte är vinterväglag( vilket det väl är stor risk att det är ngnstans på vägen).
PL

Har du papper på beställningen o leveransdatum?
Är det vinterväglag så får du inte framföra släpet med sommardäck! Har du dubbar på bilen måste även släpet ha dubb vid vinterväglag.;) Ring nån lagkunnig o fråga, hade nog inte tagit förgivet att du kan kräva företaget ifråga på hyran av släpet... (även om man kan tycka det:angel:)

Jo det får jag innan 1/12 däremot vet jag inte om jag vill eftersom man inte vet hur vädret slår om.

Nej, det får du inte! Är det vinterväglag SKA både bil o släp ha vinterdäck nu;)

Just nu är det inte vinterväglag. Vet inte om det slår om dock.

Vad har dom för ursäkt att inte skicka som utlovat? Återigen, har du beställningen o leveransbeskedet på papper?
Ring o jaga på dom så dom skickar iväg det!! Går det iväg imorrn kan du ju kanske hinna få dom...:cool: Bli en ettrig terrier, jaga, jaga o återigen jaga dom:devil:

Vad har dom för ursäkt att inte skicka som utlovat? Återigen, har du beställningen o leveransbeskedet på papper?
Ring o jaga på dom så dom skickar iväg det!! Går det iväg imorrn kan du ju kanske hinna få dom...:cool: Bli en ettrig terrier, jaga, jaga o återigen jaga dom:devil:

Dom har ingen ursäkt dom skulle kolla vad som hänt och ringa imorgon. Har inga papper eller något heller, men det borde väll inte spela någon roll.

Problemet är att dom inte har fälgarna och inte fått dom/beställt dom ordentligt från sin leverantör så dom kan itne skicka dom än heller. Hon trodde dom skulle få dom på onsdag elelr torsdag.

Låt firman lägga om däck på fälgarna med sommardäck. När fälgarna kommer får dom lägga på sommardäcken på dom.
Eller köp begagnade vinterhjul av passande typ.
Man sliter normalt inte så mycket på vinterhjulen och begagnade dubbdäck finns det gott om.

Låt firman lägga om däck på fälgarna med sommardäck. När fälgarna kommer får dom lägga på sommardäcken på dom.

Ah tack för den:idea:. Får kolla med verkstaden så det inte blir dyrare om dom först måste plocka av bara.

Köpa begagnade hjul känns inte aktuellt eftersom jag har splirrans vinterdäck hemma.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
29 684
Senast: sandrafors
·
  • Låst
Hästvård Jag kopierar in allt som hänt min fölunge de sista dagarna. Finns det någon som vart med om något liknande?? 11 mars 2009 Jag vet...
Svar
11
· Visningar
2 286
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama