Inga "snösulor" och nu kommer snön! TIPS TACK!

C

CaroliineHansen

Hej!
Nu kommer nästan första snön här nere hos oss och vi ska iväg på julmarknad med våran ardenner imorgon! Han ska dra en vagn då med bjällror och hela köret! MEN
Han skoddes häromdagen och dom glömde givetvis sätta på snösulor under skorna! Då här är kramsnö fastnar ju det givetvis i skorna och kommer bygga platå!(är dock inte så mycket snö än men det snöar för fullt!) Finns det något att göra/stryka på under skon för att snön inte ska fastna?!
Snälla hjälp! Annars måste jag ringa ut hovslagaren idag igen!

Snabba tips Tack!:confused:

Sv: Inga "snösulor" och nu kommer snön! TIPS TACK!

Jag vet en tjej som klippte till sulor som hon tröck fast under skon av Big Pack lock(glass). Jag tror man kan stryka olja under fötterna på dom oxå för att det inte ska klampa sig? Värt att testa iallafall?

Smörja fett under hovarna. Eller tjära. :)

Glasslock funkar fint!

Man klipper till den så den passar att kila mellan hov och sko, fjordtokan har bra bilder om du söker!

ta ett ljus å droppa stearin i kanterna runt skon å runt allt så blir de svårare för de att fastna snö. så brukade vi göra innan eftersom jag ej kan ha snö sulor på min tjej.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Bor i Skåne och de har varit ovanligt mycket snö. Har inte kunnat rida för de blivit stora styltor i skorna har rafsat ut varje dag...
2
Svar
21
· Visningar
1 287
Senast: Fazeem
·
Utrustning Hej! Jag har en häst som är rätt bra på att rycka av sig sina skor om han har snösulor mellan hoven och skon. Vi har därför valt att...
Svar
16
· Visningar
4 218
Senast: kem
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 364
Senast: mackan
·
Hästvård Vi har fått massor m snö sista dagarna. Ska rida lektion på medishästen idag, utomhus. Han har broddar men hovslagaren har ej satt...
2
Svar
24
· Visningar
6 550
Senast: Kajsafreud
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?