Information om Samba Hit och Future?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Pirayan
  • Startdatum Startdatum
P

Pirayan

Nágon som vet nágot om Samba Hit (Sandro Hit - Bretano II)?
Han är ju godkänd i Sverige.

Future (Florestan - Apart) som är godkänd i i olika Tyska avelsförbund är född -98.
Vad nedärver dem och vad har de för mentalitet?

fina hingstar du funderar på.Jag har inte sett ngn avkomma, men däremot en svenskfödd avkomma efter sandro hit -donatelli-rubinstein som heter minou hit.Jättefin!!!
Jag antar att du redan checkat in samba hits sida?

Samba Hit har knappt tio registrerade avkommor i Sverige (av 18 betäckta ston). Jag har sett tre avkommor, två på bild och en "live" (Den blev ett otroligt flott, ädelt, svartbrunt hingstföl (två jämna, vita bakkotor i övrigt inga tecken) med 6x8 i protokollet vid regionala fölchampionatet. Korrekt i benen och med mycket bra bakbensaktivitet. Mycket bra skritt (det har mamman med), otroligt fin trav och bra galopp. Temperament av bästa märke. Står till salu på SWANA:s hemsida:
http://wbstallions.com/wb/swana/sales/SWEDEN.HTM

Som du säkert vet är Samba helbror till helt otroliga Poetin som är världens dyraste auktionshäst och som vunnit både unghäst-VM och Bundeschampionat. Dock lär han vara upp emot 176 cm i dag...
Skulle jag betäcka och hade jag råd skulle jag satsa på honom.

Tack till er báda! :)
Jag har sett báda hästarna pá hingstvisning och även Future under träning.
Har pratat med stationen i Holland där de báda finns tillgängliga (Future stár där).
Samba Hit är nu 178 cm hög. Personligen gör det mig lite skräckslagen dá jag inte vill ha nágon jätte häst...... Dessutom pratar de om att hans rörelser kan bli svára att fánga upp och arbeta med. I alla fall för normala människor som mig.
Nu menar jag ju inte att fölet fár hela hans rörelsepaket, vilket dá bara gör det bra att han är sá extrem i sina gángarter om man vill kompesera upp för stoets.
De verkar vara jätte bra i mentaliteten báda tvá.
Avkommorna till Future är väldigt fina i typen och har vackra huvuden.
Ja, det är svárt, men jag har nágon vecka pá mig att besluta.

Nágon mer som vet nágot?

Whoa!Cheesus! tänk dig den gången och den storleken...hahahah vad jag skulle skumpa av, lätt! Men vilken hingst... :love: säj till vad du bestämt dig för *nyfiken*

Mitt sto stár nu pá station i väntan pá brunst och páföljande kontroller. Hon kastade ju för en mánad sedan.
Om allt är ok sá ska hon semineras med Future.
Har hört sá mycket bra om honom frán tränare, ryttare och stalltjejer och han är sá fin. Lite har man ju luskat runt... ;) Det jobbar ju fyra Svenska tjejer där ocksá.

2002 sá var han bästa dressyrförvärvare i Westfalen och det är ju inte illa.
Jag hoppas bara att allt gár bra nu. Det blir nog en nervös dräktighet....

VAA!
Du menar inte att hon kastade Flemmingh fölet! :o
Nu hoppas jag att jag har fått något om bakfoten!
Får helt ont i hjärtat, om det är så! :crazy:

Det ligger ett par fölbilder e. Furore på Del Mar.
Inte trista alls!
Och hoppa kan han ju med!
Skall bli kul att följa honom!

Lycka till nu!
mvh

Jo, hon kastade Flemmingh fölet....
Sök pá mitt användarnamn och se sedan tráden: Jaha, sá blev det en mardröm till slut. Där kan du läsa lite mer ingáende.... Ja, verkligen tungt!

Vet inte om jag är helt bakom flötet, men.... Vad menar du med fölbilder efter Furore pá Del Mar?

Liknande trådar

Avel Med resultaten från Verden och lite annat svammel... :) Dagen i Verden (fredagen med visning vid hand plus löshoppning) vad grymt...
Svar
18
· Visningar
1 404
Senast: Nin
·
C
Avel Hittade alla hittills godkända spermaimporter ( halvblodsaveln ) idag. Kursiverat är kopierat från tidningen Ridsports hemsida och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: Donauschwalbe
·
Avel Efter att ha haft en kanonhelg så blir det tipset inför nästa år – åk dit!!! Det roligaste för min del var såklart att His Highness...
2
Svar
24
· Visningar
2 688
Senast: speedy
·
Avel Förra veckan var det "bruksprov" för Hannoveranerhingstarna i Verden. Jag vet inte hur stort förbundet är, men de var på ca 15 ställen...
Svar
15
· Visningar
1 809
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur