Inför sele-inköp

Sv: Inför sele-inköp

Den andra var också fin, vissade sig att jag hittade den på en annan sida biilligare sedan. Den ska bara var till "hobby" körning, typ 4-5 gånger i veckan.

Mvh
Eran Emma :banana:

Frågan är väl inte hur ofta du ska köra utan hur, är det mycket backar eller terräng eller är det mest på plan mark? Ska du bara skritta och trava eller ska du även galoppera? 4-5 gånger i veckan är ju ganska mycket och kör du då i mycket backar och kanske i skogen eller på ojämna gärden och kanske galopperar lite varje gång så behövs en lite rejälare sele (hoppas det jag skriver inte låter otrevligt, det är inte min mening) :)

Det är ju sant :), men hästen ska ju flyttas snart så det kommer bara bli jätte små backar... Men jag vill fortsätta galoppera :rofl: !
Men det jag la märke på vara bakselen är klen, det andra tycker jag ser ganska "bra ut", men skulle man inte kunna byta ut bakselet när jag fåt mer pengar, till en lite grövre.

ojoj xD mennade inte 4-5 gånger ;) Ska köra istället 3-4 :D.
Kom på nyss att jag måste ha en svägel :confused:!
Jaha :( mer pengar att slösa :angel:

Mvh

Jo det är klart att du kan köpa till en kraftigare baksele sen, men det är ganska dyrt att bara köpa "lösa" delar så då kan du ju lika gärna köpa en komplett kraftigare sele från början, det blir nog ungefär samma pengar :)

Ett tips kan vara att titta utanför Sveriges gräsner. Jag köpte nyligen en sele på ebay, från USA för ca 1700 kr inkl frakt. Den är rejäl och fin.

Ett tips kan vara att titta utanför Sveriges gräsner. Jag köpte nyligen en sele på ebay, från USA för ca 1700 kr inkl frakt. Den är rejäl och fin.

Men det finns väl risker att inte få sina grejer om man beställer från utlandet ?

Mvh

Det beror på vart i utlandet du beställer det, jag skulle själv inte våga köpa något via e-bay eller liknande, men våran senaste finsele köpte vi från Tyskland och det var inga problem alls. Fast eftersom den är (precis som dom andra selarna) måttbeställd så hade vi nog inte gjort det om inte den tyske försäljaren varit på SM i somras så vi kunde prata med honom och han kunde ta ordentliga mått på hästen :)

Liknande trådar

O
Körning Jag skulle vilja ha lite hjälp av alla er som kan mycket om körning. Jag har en 6 årig shettis som jag har kört en del, men ny vill jag...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Goat lover
·
Körning Kan ni hjälpa mig med dessa frågor. Det är detta sele jag ska sälja. Precis denna storlek...
Svar
12
· Visningar
1 389
Senast: Goat lover
·
Körning Vad tycker ni om denna sele. Länk Hade tänkt använda den till våran minishettis. Är den något att ha? Skulle även vilja ha länkar...
Svar
10
· Visningar
1 076
Senast: Nussikan
·
M
Körning http://www.equilex.se/index2.php?go=shoppen_visa_mer.php&SID=1249&SKID=3 Jag är inte jättehemma på det här med selar, är detta en ok...
Svar
3
· Visningar
1 001

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka