Inför premieringen...

Skuggfaxe12

Trådstartare
Hur gör ni i ordning era hästar inför en premiering? :)

Och om ni ska ha med föl, vad gör ni för att de ska se extra fina ut?

Ska iväg på min första premiering med sto och föl, och har inte alls några direkta ideér vad jag ska göra för att de ska se extra fina ut. :)

Väl putsade vill kan man ju tvätta hästen dagen innan. ny skodda eler verkade minst 1 vecka innan så dom inte ömmar. sen väl putsat träns . Fölet borstas den med sen lagom grinmma och ledad, är väl krav på att man ska leda fölen med. sen att stoet också är väl hanterad vid hand sen ställa upp med den man fria sidan och den sidan öppen mot domaren sen när domaren vill se hästen framifrån så tar man ett steg åt sidan. sen är det ju skritt sen trav tänk på i traven att ha tyglarna i en hand. Lycka till

Badar och knoppar stoet, och knoppar fölis.

Ska på 3-årspremiering i sommar, först ska jag röjja bort en urskog av man. :crazy:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Foder & Strö Hej! Vi har precis tagit hö och det är första året vi gör så. Har lite svårt att veta vad mina två varmblodshästar ska ha för extra...
Svar
4
· Visningar
331
Senast: Raderad medlem 148240
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
3 004
Senast: Freazer
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
938
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka