Inför hösten

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

spanglish

För en månad sen så släppte jag min hopphäst ut på bete, och han var då i tävligskondition. Nu ska jag hämta honom från betet på måndag och jag undra vad för sorts kondition han kommer att vara i... hur ska träna honom så han är i tävlingskondition igen och hur lång tid kommer det ta? Jag kommer byta stall direkt efter betet, ska jag då låta honom vänja sig vid det nya stallet i några dagar och sedan rida eller? :confused:

Sv: Inför hösten

Har betet vart i flock och i en stor hage tror jag inte att han tappat så mycket. 4veckor brukar inte vara nå problem. Jag vet iaf att muskler brukar dom inte tappa förens efter sex veckor..

Sv: Inför hösten

Finns en nålad tråd här på detta forum om igångsättning efter bete - fortsätt i den.

mvh
moderator
mysko

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 124
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 535
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 001
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 841
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar