Moldavien : 90-talet ringde och ville ha tillbaka sin låt. Annars gillade jag att den var upptempo och rätt trallvänlig, tänkte faktiskt lite på Eric Saade, haha. Tror dock inte den kommer ha en chans i finalen (om den ens tar sig dit).
Armenien : Blev nästan yr av att lyssna på det här bidraget, tyckte den kändes rörig och det var så mycket olika toner och instrument i bakgrunden, kanske kan göra sig bättre live dock.
Belgien : Första tanken var att hans röst lät väldigt ung, som om det var en mycket yngre pojke som sjöng. Andra tanken var att det var då en riktigt dålig engelska och tredje tanken var att den var väl okej i vissa delar ändå.
Nederländerna : Uhhh, kändes gammalt. Som en låt som man plockat från en skiva som stått längst bak i skivsamlingen och dammat. Tjatig men säkert lätt att komma ihåg av den anledningen...
Finland : Jätte svårt att tycka till om det här bidraget. Låten tyckte jag var riktigt kass, eller så är det jag som inte förstår mig på punk men fint att Finland tagit fram det här bidraget som faktiskt har ett budskap, både med låten och med artisterna.
Grekland : Tvärtemot panelen tyckte jag inte att det här bidraget lät speciellt Grekiskt. Fin ballad ändå, bra röst och gillade speciellt de partierna där hon hade lite tryck i rösten. Låten hade jag dock glömt bort sen när panelen pratat klart så den fastnade/gjorde inte nåt speciellt intryck hos mig.
Estland : Gillade den. Härligt duett, trevlig melodi och jag gillar låtar som berättar en historia, hoppas den låter bra även live.
Makedonien : Tyckte den här låten var gullig, gav mig en feelgood-känsla och det kändes som att den nog kan sticka ut en del bland bidragen.
Frankrike : Såååå tråkigt, somnade nästan.
Australien : Det här kändes fräscht och 2015. Australien blir nog farlig....
Så, ska jag summera var nog Australien, Estland och Makedonien mina favoriter i kväll