Influensavaccin??

Emro

Trådstartare
Vi har idag fått ett erbjudande på jobbet om gratis influensavaccin. Så min egentliga fråga, är det något som är tillåtet/läpligt att ta som gravid?
 
Sv: Influensavaccin??

Finns det många olika influensavaccin ? Jag hittade detta på Fass.


Fluarix, om detta stod detta:

I OVAN NÄMNDA FALL SKA FLUARIX INTE GES TILL DIG/DITT BARN.



Berätta även för din läkare:

om du/ditt barn har fått några hälsoproblem efter tidigare vaccinationer

om du/ditt barn har nedsatt immunförsvar eller genomgår behandling som påverkar immunförsvaret

om du/ditt barn har någon känd allergi

om du/ditt barn har någon blödningssjukdom eller har lätt att få blåmärken

om du är gravid eller tror att du är gravid.


Graviditet
Erfarenheter från användning av Fluarix under graviditet är begränsad. Rådgör därför med läkare före vaccination under graviditeten.
 
Sv: Influensavaccin??

Tack för svar :bow:, visste inte riktigt hur jag skulle leta. Egentligen känner jag inte att jag behöver vaccinet, men tänkte att det kan ju vara bra om man ändå får det.
Men om det inte lämpar sig med graviditet så gör det inte mig så mycket att jag missar det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Då har man fått den nya i sig. Det blev nr 6 i ordningen. Å gratis var det igen 😀. Ska ni ta eller hoppar ni över?
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 709
Senast: Enya
·
  • Omröstning
Samhälle När jag körde till jobbet idag hörde jag delar av "Människor och tro" på P1 och jag började fundera lite. Om du får välja, vad vill du...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 310
Senast: iNHALE
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 670
Senast: Enya
·
Samhälle Rent krasst, vilken tidning ska unga läsa? Jag känner ingen som har papperstidning längre. Inte ens mina föräldrar som alltid hade när...
2
Svar
39
· Visningar
1 398
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp