Influensa på Romme!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare jari
  • Startdatum Startdatum
J

jari

:eek: dax att "damma av" termometern igen då... Läste att hela Romme är isolerat :crazy:
Och att dom som varit där senaste veckorna ska "hålla koll"...
F_n om det blir ngt nu när jag har en så bra chans på Fredag :(
Hästen var kanon i Jobbet igår, Bra spår, Bra kusk och inget övermäktigt motstånd, på pappret iaf.

Sv: Influensa på Romme!

Ringde ner om en häst och hörde att det hostades i stallet så jag har hållt mig hemma i två veckor. TUR!!!!

Hoppas ni klarar er!

Jaa,hade det inte varit smartare att vaccinera hela högen!!!! :banana:

Så hade ni sluppit vara så oroliga :angel:

Förstår faktiskt inte va det är med travet i det fallet!!

Det har ju kommit nya vac.på marknaden sedan halsproblems"köret".

Travet e pigga på att gå ut och medela när olika epedimier utbryter,men vore det inte hög tid att uppdatera sig vad gäller vacc!!

Jag är bekant med över 300 vacinerade hästar,de har inte någon fått några men av vacc!!

stally skrev:
Jaa,hade det inte varit smartare att vaccinera hela högen!!!! :banana:

Så hade ni sluppit vara så oroliga :angel:

Förstår faktiskt inte va det är med travet i det fallet!!

Det har ju kommit nya vac.på marknaden sedan halsproblems"köret".

Travet e pigga på att gå ut och medela när olika epedimier utbryter,men vore det inte hög tid att uppdatera sig vad gäller vacc!!

Jag är bekant med över 300 vacinerade hästar,de har inte någon fått några men av vacc!!

Lägg av med pekpinnar!!
Enbart löjligt mess av dig...
Tänk om folk hade vett att lära sig när det är bättre att vara tyst...
(Samma nivå enligt mig)

Men så trevligt då :devil:

Blir till att gifta sig med termometern då, också starthäst på fredag.

Varför så sur!!??

Jag har inte ens direktrefererat till dig.

Och jag står för vad jag säger!

Inom hästsporten är man väldigt pigga på att "kludda" med så m.k.t. annat,så varför inte använda det vanliga bondförnuftet??

Om vi ser det så här,jag har n minsann sätt konsekvenserna av influensa.........PEKPINNE.......

De fina hästar som drabbades var 8 st i detta fall,1 av dom har kommit tillbaka,resten drabbades av långvariga men......

Det är det fanimej inte värt!!

En kompis till mej har drabbats av TBE,den fästingsburna sjukdommen,det kommer hon att må dåligt av resten av sitt liv!!

Vi har vaccinerat oss alla nu,tack o lov,vilket helvete hon haft.

Om du e med på jämförelsen.....

Oj då.. Jag måste nog ta och kolla med våran tränare... Jag vet att de har två hästar står inne på banan just nu... Och vi ska ju starta på torsdag... *suck*

kan du ta pulsen vid samma tillfälle och du vet att hästen är lugn..så om du har en normalpuls på ex 30...så är 36 en förhöjning..typ..du kommer att lära dig din egen häst om du pulsar ofta.....

martha skrev:
kan du ta pulsen vid samma tillfälle och du vet att hästen är lugn..så om du har en normalpuls på ex 30...så är 36 en förhöjning..typ..du kommer att lära dig din egen häst om du pulsar ofta.....

Ährm host... :confused: Det är ju sånt där som jag inte gjort. Tagit vilopuls alltså, Bör man inte ta ex 5 morgnar för att få fram ett bra medel?

Puls o temp normala ända tills idag iaf! :bump:
Så imorgon bitti bär det av till Bergsåker!

Allt verkar ha gått fin fint!!!!!! :banana: :bump: :bow:

BLACK RUNNER 2:a och m.k.t.BRA!!!!Grattis!!!!! :bow: :bow:

Tackar!! Till er båda! :bow:

Inte illa, ovaccinerad till råga på allt!

En sak som oxå står i Nya Champion: Bra hästar blir inte sjuka.. :p

:bow: :bow:

Ja nu kanske han kan vara värld en vac......... :p

Så inget stoppar den lysande framtiden,tyvär,även bra hästar blir sjuka.....

Kul det gick så bra!!!!

:angel: Såg i passet att han faktiskt blivit vaccinerad .. tyvärr för 2 år sedan, ska kolla med min vet om det behöver göras om helt då. :p

Verkar som det går det mesta just nu, vi fick en häst till ridskolan som kom från en större *uppfödare* försäljningsstall , som visade sig ha feber efter någon dag den skickades hem igen med 40 grader och jag tror ju inte h*n tog ut någon vet till den om man säger så och vi har ju tempat våra hästar i över en vecka på ridskolan men ingen häst sjuk där peppar peppar men är det iof sig influensa så är alla vaccinerade utom en som har tom intyg på att hon inte får vaccineras för hon blir dödsdålig.

Kanske han endå kan få ett skydd omdu ger han sprutan nu,beror ju på hur långt in på år 2 det gått.

Men då vet du ju iallafall att han tål att vac,det e ju bra.

Mår han fint såhär efter starten då?

Kommer ni ut snart igen?

Kram//Stally

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan börja med att jag varit hos vårdcentralen i fredags dem trodde på influensa. Gjorde dock inga tester förutom att kolla feber...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 897
Senast: Elektronen
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 930
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Vänder mig till er för att få ytterligare åsikter på detta. Min kille går i en "valackhage" nu under sommaren. För snart 3 veckor...
Svar
19
· Visningar
2 785
Träning Hej! Jag har för 2 veckor sedan fått hem en 3 årig fjording som är tänkt att i framtiden fungera som en bra hobbyhäst, främst till...
Svar
6
· Visningar
1 170
Senast: Nomina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama