Influensa 2018

Något oönskat fick jag i alla fall. Lunginflammation...
Avslutade penicillinkuren igår och hoppas att jag snart känner mig som folk igen.

Fick min i förra veckan precis innan jag skulle på tre spelningar på en vecka och innan jag ska flytta. Enligt mina planer skulle jag ha packat mycket mer än jag gjort ännu, och jag är fortfarande inte frisk.

När jag var hos läkaren för att bli sjukskriven och klagade på att jag hade ledvärk med domnade fötter och konstig smak i munnen fick jag höra att det var en ny sorts influensa som läkaren själv hade haft.

Ligger hemma med lite snuva, hög feber och huvudvärk, vet inte om det är influensa, men jag brukar ha feber max ett dygn, nu är det snart tre...

Förra året åkte vi på riktiga influensa med ledvärk så jag övervägde allvarligt att kapa av mig benen. Då tog det nästan två veckor innan man var helt frisk...

Maken däckade i feber i mitten av förra veckan och är feberfri nu men sliten. Jag och äldsta dottern åkte på det igår och har legat i soffan hela dagen. Yngsta dottern har förhöjd temp så snart är hon också liggande skulle jag tro.

Ingen i familjen ännu *peppar peppar*, men i äldsta sonens klass var det 13 av 30 barn borta den värsta dagen förra veckan. Även läraren var hemma i influensan då.

Åh ja, jag fick liknande symptomer som min pappa fick så tror han smittade mig. (Dock verkar han ha klarat sig mycket bättre) Och tror även det är första gången jag har fått influensa...

Mina symtomer i hyfsad tidsordning:
- extrem trötthet, det enda jag gjorde i 3(?) dagar var att sova. Jag steg upp endast för att äta något litet eller gå på toa. (Tror jag fick hög feber dag 2)
- Svårigheter att äta. Frukt och saker med vätska i sig fungerade bäst.
- Hjärtat slår i otakt då och då. (jobbigt)
- frusen
- svimfärdig vid två tillfällen.
- förkyld, täppt i näsan.
- nedsatt hörsel
- jobbigt med intryck som starka ljud och ljus
- yrsel
- ingen smak, inget luktsinne.

Och inte att förglömma, hostan.... Har nog hostat minst tusen gånger och har haft ont i mage och rygg i ett par dagar nu pga. allt hostande. Är trött på det här nu.

Nu sover jag mer normalt och börjar få mer normal aptit också. Men att titta på film eller liknande känns väldigt jobbigt för mina ögon.. :down:

Tjoho! Nu är det säsong! Någon som blivit smittad ännu?
Hur vet man att det är influensa man har? Alla symptom utom hög feber stämmer in men sist jag hade den för cirka 20 år sedan var jag mycket sjukare. Trodde på allvar att jag skulle dö. Antar att det inte är lämpligt att testa sig.

Hur vet man att det är influensa man har? Alla symptom utom hög feber stämmer in men sist jag hade den för cirka 20 år sedan var jag mycket sjukare. Trodde på allvar att jag skulle dö. Antar att det inte är lämpligt att testa sig.
Jag vet faktiskt inte men är rätt så säker på att det är det jag har pga. hur dåligt jag mår och hur länge jag varit sjuk..- jag tänkte så simpelt som att om man har ont i lederna så är det influensa men så är det säkerligen inte.

Men aa tror en test skulle sitta fint.

Jag mår förövrigt bättre idag, tror jag sov 15h och har fått tillbaka min smak. Men har yrsel vilket är väldigt jobbigt. Vet inte varför :( Och så hade jag tydligen förlorat massor i vikt..

Har blivit frisk nu men blir ibland hes och hostar ibland (men den är så gott som borta.)

Men jag får jätteont i ryggen när jag nyser, hostar och lite ont ibland vid vissa rörelser, kan det vara träningsvärk som jag har i min rygg efter all hostande? (Har hostat otroligt mycket under flera, flera dagar)

Jag har åkt på den och himmel vad dålig jag varit/är! Har varit dålig i två veckor nu och den första sov jag mig igenom, nu sover jag bara halva dygnet så det går framåt :D. Jag har haft influensan förr men så dålig som jag varit denna omgången har jag inte varit i hela mitt 37-åriga liv. Jösses..

Jag har åkt på den och himmel vad dålig jag varit/är! Har varit dålig i två veckor nu och den första sov jag mig igenom, nu sover jag bara halva dygnet så det går framåt :D. Jag har haft influensan förr men så dålig som jag varit denna omgången har jag inte varit i hela mitt 37-åriga liv. Jösses..
Åh, vad besvärligt det låter :( Skönt att det blir lite framsteg iallafall och hoppas du blir frisk snart. :heart Jag hade tur att jag endast var sjuk ca 8 dagar och sedan fick en hemsk hosta som inte gav med sig försän ytterligare ~7dagar.

Sambon och bägge barnen har varit kassa men jag som är den som vanligtvis åker på det först och värst har faktiskt klarat mig. Jag har varit täppt i näsan i flera veckor men annars är det lugnt hos mig. :bump:

Något oönskat fick jag i alla fall. Lunginflammation...
Avslutade penicillinkuren igår och hoppas att jag snart känner mig som folk igen.

Det ”roliga” är att jag inte heller fått influensa. Trodde det var den jag fått när jag startade tråden, men det visade sig vara lunginflammation och akut bronkit :o

Jag insjuknade den 9/2, först nu börjar jag känns mig normal igen, fortfarande en del hosta, lätt andfådd och så hiskeligt trött :(

Jag är inne på andra veckan, så sjukt tråkigt och enerverande, jag har ingen hud kvar i eller utanpå näsan och hela kroppen kliar. Men jag mår lite bättre idag så jag hoppas att jag är på benen senast på onsdag.

När jag träffade läkare berättade de att årets vaccinering träffat fel och även vaccinerade löper större risk än vanligt att ändå smittas.

Men ändå, skönt att du sluppit!

Jo, det stämmer att det är relativt dålig skyddseffekt av årets vaccin, särskilt gällande influensa A.

Och hittills sluppit, men det är ju ingen garanti.

Det ”roliga” är att jag inte heller fått influensa. Trodde det var den jag fått när jag startade tråden, men det visade sig vara lunginflammation och akut bronkit :o

Jag insjuknade den 9/2, först nu börjar jag känns mig normal igen, fortfarande en del hosta, lätt andfådd och så hiskeligt trött :(
Akut bronkit = öroninflammation? Shit isåfall att råka på båda två! :( Jag har endast haft öroninflammation femtioelva gånger när jag var liten :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 475
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar