Inflation i travartrådar

Sv: Inflation i travartrådar

Choklad skrev:
*KL*

Ja låt dem få ett eget forum där de kan tycka synd om sig själva och gråta ut över hur mobbade deras hästar är, där de kan få tala hur dumma och fula i huvudet "anda raser" är för kasta sten i glas hus i dessa trådar är ju praxis av "ridtravarfjortisarna". :smirk:

Nu kanske fler förstår vad jag menade med mitt tidigare inlägg..

"ridtravarfjortisar"..:mad: :mad:

AM

Det som möjligen biter på mig i denna diskussion som varit uppe många gånger tidigare är att det skulle finnas mycket som är specifikt när man omskolar en travhäst. Jag vet inte riktigt var jag står när det gäller den biten.

Sedan tror jag att de som gllar att reta folk med travhäst lättare kommer hitta var de skall göra det.

De som har travhäst och anser att alla andra är dumma kan snöa in ännu mer på sin egen grej.

Jag är ganska övetygad om att ett ridtravarforum inte hjälper till i att skapa bättre relationer.

Men jag är närmare till att skapa ett sådan forum än jag någonsin tisigare varit.
Men jag har inte lovat något ;)

Alla hästraser är underbara, självklart även travhästar, det är normalt hästägarna som är problemet när det är problem :)

Jag tror att det ett sånt forum kan vara bra OM det är hårda moderatorer på det stället! Annars kommer det inte att hålla alls.

Ordet "ridtravarfjortisar" kanske kan tas som nedlåtande, var det något mer nedlåtande du hittade i mitt inlägg? OK jag kunde använt "de yngre förmågorna" som skriver tråd efter tråd om "vi är så mobbade" och som i samma tråd passar på att aksta så mycket skit över andra raser som de bara kan, DET har jag svårt för när folk gnäller över en sak men gör exakt samma sak själva.
Jag har inte skrivit att ridtravarmänniskor inte hanterar, älskar sina hästar så varför någon måste påpeka det för mig är en gåta.

Men du kan väl ändå inte säga att det inte finns ett antal "vi är så mobbade"/"varför hatar alla varblod" trådar?? Och är det då nedlåtande att hoppas på att dessa hamnar på detta forum om det blir ett sådant??

Jag tycker du ska prova Gunnar, om det inte allt för mycket jobb med det alltså, om det inte funkar så är det bara att ta bort det igen.

Om någon är ute efter att "reta folk med travhäst" så hittar de det ändå som det är nu.

Jag hoppas och tror att de som håller till i ett ridtravarforum står lite över den där "vi hatar alla andra raser" och verkligen är intresserade av att skola om sina travare till så bra ridhästar som möjligt. Och om man som sagt har en moderator som håller en stram linje i början så kan man nog få ordning på det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka