Infällbar krubba?

C

Cari

Vet ni var man kan få tag på en krubba som man fyller på utsidan och liksom skjuter/fäller in i boxen? Vi bygger nya boxar och skulle vilja att min lillasyster kan fodra utan att behöva gå in till hästarna.

Sv: Infällbar krubba?

Nordpost har. www nordpost.se
Gå in under "foderautomater" - "stall häst"
Där har dom en vikbar krubbram som man monterar i boxväggen och monterar en krubba på.

Ja, något sådant hade jag tänkt mig men att när den var utfälld så fanns det ingenting i boxen som hästen kunde skada sig på. Min häst tycker om att sätta hovarna i krubban så jag tänkte att när hon ätit färdigt fäller man ut den igen och då finns det inget i boxen.
Sen var den ju ganska dyr, ingår inte ens krubba i de 600 kronorna.

Kan du inte bara ha en vanlig krubba, men låta en del av box väggen vara fällbar, där du monterar krubban och någon form av hasp på utsidan som håller den på plats? Kan ju bygga en 90 gradig med krubban i, som du kan fälla ut eller eller in med någon fästanordning.... Det borde inte vara så svårt faktiskt då kan du ha den ut eller infälld.

Liknande trådar

Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
2
Svar
22
· Visningar
1 161
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: morgaine
·
Utrustning Är de vanligt att få lite ont i helt nya sadlar? har läst att man behöver rida in sadeln så den blir mjukare mm. å att kroppen kan...
Svar
14
· Visningar
847
Senast: Tilly_85
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
685
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka