Incentive Fund?

Sidekick

Trådstartare
Hej på er,

Nu skulle jag vilja få lite klarhet..

Vad innebär Incentive fund egentligen?
Enligt AQHA har min häst samlat på sig 213,33 $
Någon som orkar förklara? :bow:

Sv: Incentive Fund?

Incentive Fund är ett program som AQHA har, där hingstägare nominerar sina hingstar genom att betala in en summa pengar. Sen när året är slut, så slås alla dessa pengar ihop, och AQHA kollar hur många AQHA poäng de inbetalade hingstarnas avkommor samlat på sig under året, och summan delas med antal poäng. På det viset får man ett värde på varje poäng, brukar ligga på ca 30 dollar, men varierar lite från år till år.
Pengarna delas sen ut till den som äger avkomman, 80%, samt till den som betalt in avkomman, samt till hingstägaren. Avkommorna kostar det 100 dollar att nominera när man registrerar sitt föl (upp till 7 månader, sen dyrare)
Äger du en avkomma som är inbetald, får du en check frå AQHA hemskickad på våren året efter din häst samlat ihop poäng.
Din häst har alltså tjänat 233.13 dollar totalt, på sina poäng.
Hoppas du blev lite klokare!!!Phu!
:D

Sv: Incentive Fund?

Om du ägde hästen förra året när den fick sina poäng. Checken kom i mars, så du borde fått den redan i sånt fall.
Kämpa på i år, så kommer det en nästa vår!;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Let's be honest. Jag mår skit. Jag trivs med både personal och butiken Jag arbetstränar på så har inget med det att göra. Att jag ens...
Svar
4
· Visningar
783
Senast: astronaut
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 640
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
942

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka