• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Reebok
  • Startdatum Startdatum
R

Reebok

Jag är inte så bra på det här med avel, men har nu börjat kika omkring på lite unghästar inför ett eventuellt köp. En sak som slog mig när jag kollade på en häst som i övrigt verkade ok (bild o film) var att dennes far och morfars far var samma hingst. Är det ok? Vad har ni för erfarenheter av just detta? Dela gärna med dig för jag känner mig rådlös själv då jag inte har beblandat mig med detta fenomen förut.

Tack på förhand

//Reebok, brödlös och rådlös...

Sv: Inavel?

Det är inte alls ovanligt att man inavlar, eller s k linjeavlar. Många av de stora hingstarna är linjeavlade på en viss eller vissa hingstar.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 777
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 816
Senast: Fraegd
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 946
Senast: skuggi
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
966
Senast: viltmilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka