inåttåad häst

ponnymamma

Trådstartare
har tittat på en underbar häst som hoppar fantastiskt, år trevlig att rida (grön men positiv och framåt) men tyvärr inte har en korrekt benställning. Hans högra ben är något vridet, han är inåttåad. Enligt veterinären påverkar detta inte hållbarheten, han landar helt rakt. Inte heller röntgen visar något skumt. Så... vågar man ge det ett försök? Han stryker sig inte.
Hästen är :love:

Sv: inåttåad häst

Absolut!

Det finns värre defekter än att vara intåad tycker jag. Om benet i sig är rakt dvs korrekt inskenat och ej parallellförskjuten så skulle INTE jag tveka pga av det om hästen i övrig är det man vill ha.

Sv: inåttåad häst

hans ben är rakt, ingen paralellförskjutning alltså.
De har noga kollat húr han landar efter språnget och båda hovarna landar rakt. Jag är svårflörtad men denna häst e flamingo Z är helt :love::love:
Men jag vill inte göra ett dumt köp.

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 984
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Sel
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Hästvård Jag behöver bolla lite funderingar kring anpassad igångsättning efter skada. Jag har självklart pratat med veterinären flera gånger om...
2
Svar
29
· Visningar
2 663
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023