inåttåad häst

ponnymamma

Trådstartare
har tittat på en underbar häst som hoppar fantastiskt, år trevlig att rida (grön men positiv och framåt) men tyvärr inte har en korrekt benställning. Hans högra ben är något vridet, han är inåttåad. Enligt veterinären påverkar detta inte hållbarheten, han landar helt rakt. Inte heller röntgen visar något skumt. Så... vågar man ge det ett försök? Han stryker sig inte.
Hästen är :love:

Sv: inåttåad häst

Absolut!

Det finns värre defekter än att vara intåad tycker jag. Om benet i sig är rakt dvs korrekt inskenat och ej parallellförskjuten så skulle INTE jag tveka pga av det om hästen i övrig är det man vill ha.

Sv: inåttåad häst

hans ben är rakt, ingen paralellförskjutning alltså.
De har noga kollat húr han landar efter språnget och båda hovarna landar rakt. Jag är svårflörtad men denna häst e flamingo Z är helt :love::love:
Men jag vill inte göra ett dumt köp.

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
629
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 240
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 949
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 646

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka