Inatt blev en katt mördad

Y

Yllop

**VARNING**

OBS!Känsliga personer bör ej läsa!OBS!

Inatt hörde min pojkvän skrik från ett katt som riktigt isade i blodet.
Han hörde att det inte vart något kattslagsmål då det lät som riktiga
dödsskrikningar.
Hela familjen vaknade av hur det lät utanför huset. Min pojkvän och pappan i huset gick ut för att se efter var det var.
Då var det en j*vla grävling som höll på att käka upp katten, i varje
fall måste den tuggat på den. Det va mörkt men dom började kasta sten på grävlingen, men sen försvann både katt och grävling.

Dom vet inte om det var någon av deras katter eller någon annans,
eftersom det var mörkt. Men det spelar ingen roll, det är så fruktansvärt hur än som!!

Äter en grävling upp en katt, eller plågar den den bara till döds?
Det höll på uppemot en halvtimme, iaf va dom hörde då.

Skänk den stackars katten en tanke.

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Sv: Inatt blev en katt mördad

Fy fan va hemskt för katten.. vet inte om dom bruka äta upp katter men dom bruka väl bita tills det har gått av tror ja.. :S fan va hemskt..

Jaa, visst var det hemskt..

Jag bara grät å grät å grät när min pojkvän berättade det.
Känns som hela min dag är förstörd..

Jaa, det vet jag också.. att dom brukar bita tills det knakar eller går
av.

Men det här måste ha vart mycket värre än så.
Usch va katten måste ha plågats innan han dött:cry: :cry:

Ja, grävlingar dödar och äter katter. Inget mord utan tyvärr naturens gång. Kallar ni det för mord när en katt tar en mus, en fågel eller en fjäril? Är det mord om ni använder råttfällor eller slår ihjäl en fluga? :mad:

Jag blir så :devil: less på en del människor som skriker om mord så fort ett djur följer sina instinkter, vad kallar ni det för när en annan människa med vett och vilja dödar någon annan människa? Äter ni kött från "mördade" djur? Var tror ni att kattmaten kommer ifrån och vad den tillverkas av?! :crazy:

Sluta fjanta er och väx upp!

Hur får en grävling tag på en katt? Borde inte katten vara avsevärt snabbare och smidigare?

Håller med om ordvalet, men det är ändå hemskt! :(

Jag försöker alltid få in katterna innan det blir mörkt..

Jag ber så hemskt mycket flr ursäkt om du läste mitt inlägg och blev så besviken att en katt inte blev mördad utan bara uppäten.

Du verkar ju inte bry dig det minsta om djuren blir dödade, det är ju
bara naturens gång.
Och jaa, jag kallar det för mord om en annan människa dödar en annan människa. Vart det nu kom in i bilden.

Och vart får du växa upp ifråN? Eh....:smirk:

Katten borde ha kommit undan om den inte var sjuk eller skadad, vilket den förmodligen var. Och tyvärr är det naturens grymma gång, de svaga överlever inte.

Självklart är det fruktansvärt för den stackars katten, men grävlingar måste också äta. Och nej, att de biter tills det knakar är en myt.

Självklart är det fruktansvärt för den stackars katten, men grävlingar måste också äta. Och nej, att de biter tills det knakar är en myt.

Håller med.

Och det är ju inte mord!

Jag ska åka och mörda fiskar i sjön nån dag tänkte jag.. Typ..
Nej, men fiska ska jag, mord är det inte.

Som många skrivit är det naturens gång. Hade katten varit frisk hade inte grävlingen klarat av att ta den, inte på långa vägar. Troligen var det en sargad förvildad katt.
Katten dog, stackars den. Men är det mer synd om katten än exempelvis andra djur som grävlingar tar? Är det mer synd om katten som dog, än grävlingen som skulle svälta om den skulle sluta "mörda"?

Mord är en överlagd handling som endast vi äckliga människor sysslar med, att döda för överlevnad är något helt annat.

Ja, grävlingar dödar och äter katter. Inget mord utan tyvärr naturens gång. Kallar ni det för mord när en katt tar en mus, en fågel eller en fjäril? Är det mord om ni använder råttfällor eller slår ihjäl en fluga? :mad:

Jag blir så :devil: less på en del människor som skriker om mord så fort ett djur följer sina instinkter, vad kallar ni det för när en annan människa med vett och vilja dödar någon annan människa? Äter ni kött från "mördade" djur? Var tror ni att kattmaten kommer ifrån och vad den tillverkas av?! :crazy:

Sluta fjanta er och väx upp!

TACK! Du skrev vad jag tänkte.

Jag ber så hemskt mycket flr ursäkt om du läste mitt inlägg och blev så besviken att en katt inte blev mördad utan bara uppäten.

Du verkar ju inte bry dig det minsta om djuren blir dödade, det är ju
bara naturens gång.

Och jaa, jag kallar det för mord om en annan människa dödar en annan människa. Vart det nu kom in i bilden.

Och vart får du växa upp ifråN? Eh....:smirk:

"Mufasa: Simba ...! Allt det du ser lever här tillsammans i en fantastisk balans. Som kung måste du förstå den balansen, och respektera alla varelser, från den krypande myran till den hoppande antilopen.

Simba: Men pappa äter inte vi antiloper?

Mufasa: Jo Simba, men låt mig förklara. När vi dör blir våra kroppar till gräs, och antiloperna äter gräset. Och så, hör vi alla ihop, i Livets stora Cirkel."

Man kan hitta svaret på allt i Disney-filmer. :D

"Mufasa: Simba ...! Allt det du ser lever här tillsammans i en fantastisk balans. Som kung måste du förstå den balansen, och respektera alla varelser, från den krypande myran till den hoppande antilopen.

Simba: Men pappa äter inte vi antiloper?

Mufasa: Jo Simba, men låt mig förklara. När vi dör blir våra kroppar till gräs, och antiloperna äter gräset. Och så, hör vi alla ihop, i Livets stora Cirkel."

Man kan hitta svaret på allt i Disney-filmer. :D

:bow: :rofl:

Så sant!

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 995
Senast: bengeten
·
H
Övr. Hund Som inte kan hålla koll på sina egna hundar :devil: :cry: Min lilla tik , ( västgötaspets ) pappa hade kommit ut från huset och gick på...
Svar
8
· Visningar
840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka