Inatt blev en katt mördad

Sv: Inatt blev en katt mördad

Ja man kan bara beklaga =( Har varit med om samma sak.. Hade en skogis förut som kom hemkrypandes.. Hon var nästan av på mitten och vi kunde inget göra.. Antar att hon varit lite för nyfiken och kikat ner i ett grävligsgryt.. För hon var då fullt frisk innan..

Men naturen har väll sin gång antar jag.. Nu lever hon med mina andra änglar där uppe i paradiset..

"Mufasa: Simba ...! Allt det du ser lever här tillsammans i en fantastisk balans. Som kung måste du förstå den balansen, och respektera alla varelser, från den krypande myran till den hoppande antilopen.

Simba: Men pappa äter inte vi antiloper?

Mufasa: Jo Simba, men låt mig förklara. När vi dör blir våra kroppar till gräs, och antiloperna äter gräset. Och så, hör vi alla ihop, i Livets stora Cirkel."

Man kan hitta svaret på allt i Disney-filmer. :D

:rofl: :rofl: :bow: :bow:
Ett till exempel på att det lönar sig att titta på Disneyfilmer :banana:

R.I.P okänd katt :cry:

håller med om att det inte är "mord", så som det redan är sagt naturen har sin, grymma, gång.
men dom dödar ju för att överleva, inte för att mörda. håller med reykur:
mord är något som bara vi äckliga människor håller på med. och tyvärr är det sant.

Senast ändrad:

Jo men nu skulle vi inte klanka ner på vad den som startade tråden skrev utan sända en tanke till människorna/katterna som mist sin älskade på ett hemskt sätt..

Jag klankar inte ner på någon. Men man ska passa sig för att applicera mänskligt tänkande på djurens värld - djuren är oftast mycket smartare än vi. ;)

Det är väl klart att man tycker synd om katten och tycker att det är hemskt, allra helst om det är ens egen.

Men katten har sina instinkter vilket innebär att den dödar (leker i hjäl) möss, äter flugor, biter svansar av ödlor osv. Katten har ett till naturen rätt okänsligt sätt att döda på. Precis som katten så har grävlingen också instinkter.

Allt på jorden lever tillsammans i en cirkel, bryts den cirkeln går jorden under och pang, finns ingen!
Människor dödar för att äta, ibland dödar de varandra vilket bara är idiotiskt men även andra djur gör på det viset. Titta på spindeln som faktiskt äter upp hannen när den gjort vad den ska. Skorpionhonan testar först den hane som ska befrukta henne, dör han innan hon har "lekt" färdigt, ja, då får hon hitta en ny. Överlever han akten dör han efteråt.

Vad jag menar är att vi kan inte kalla det för mord när det handlar om djur. Djur dör, människor mördas.

Ja, grävlingar dödar och äter katter. Inget mord utan tyvärr naturens gång. Kallar ni det för mord när en katt tar en mus, en fågel eller en fjäril? Är det mord om ni använder råttfällor eller slår ihjäl en fluga? :mad:

Jag blir så :devil: less på en del människor som skriker om mord så fort ett djur följer sina instinkter, vad kallar ni det för när en annan människa med vett och vilja dödar någon annan människa? Äter ni kött från "mördade" djur? Var tror ni att kattmaten kommer ifrån och vad den tillverkas av?! :crazy:

Sluta fjanta er och väx upp!

:bow: :bow: :bow: :bow:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 995
Senast: bengeten
·
H
Övr. Hund Som inte kan hålla koll på sina egna hundar :devil: :cry: Min lilla tik , ( västgötaspets ) pappa hade kommit ut från huset och gick på...
Svar
8
· Visningar
840

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka