Inacorderad häst i ej godkänt stall?

BulletForMyValentine

Trådstartare
Vad händer om man har sin häst inacorderad i ett stall som senare visar sig vara ej godkänt? Om det är såpass grova fel att det tar lång tid/ inte går att fixa eller om det bara är små fel?
Kan dom omhänderta hästarna? Eller får man en chans att flytta sin häst?
Om man utgår från att hästarna mår bra och det är bara stallet som felar.

Vad är det som kan hända? I bästa/ värsta fall?

//B
 
Sv: Inacorderad häst i ej godkänt stall?

Om inte hästarna är i väldigt dåligt skick så omhändertas de inte.
 
Sv: Inacorderad häst i ej godkänt stall?

Mitt förra stall hade 2 år på sig att åtgärna felen, då var det takhöjd, ventilation samt boxstorlekar. Hästarna fick står kvar under denna tid i deras boxar.
 
Sv: Inacorderad häst i ej godkänt stall?

De flesta får tid på sig att åtgärda felen, om de inte åtgärdas så stänger man stallet och de som står där får söka sig nya platser.
Hästar omhänder tas inte ifall inga djurskyddskäl föreligger.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 379
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 875
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 831
Senast: Cambrie
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 133
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp