Vi ska också ha inackorderingar i höst, men tjuvstartade lite redan i våras, vilket var ganska bra för man kommer hela tiden på nya saker som man måste fundera på
! Men vi har också kallhyra, vilket passar oss bäst! Jag tar morgonfodring + utsläpp Mån.-Fre. sedan har vi ett rullande shema för resten. Hö/ensilage köper vi gemensamt. Kraftfoder köper man själv. Jag ser det här dels som en extra inkomst, eftersom jag redan har stallet/hagar/ridbana mm. för egen del, men dels så blir jag inte själv så låst, utan får hjälp med min häst.
Några saker att tänka på:
*Bor man precis bredvid stallet kanske man inte uppskattar en massa "onödigt spring". Be "gästerna" att slå en singnal i stället om det är något de vill.
*Om något går sönder, vad gäller? Om samma person/eller häst tar sönder samma sak tio gånger, ska jag köpa nytt varje gång?
*Uppsägning (från båda håll).
*Om man har olika åsikter, typ vad gäller hagar, in/ut släpp ridbana mm. Vem bestämmer?
*Jag har även gjort klart att om man inte kan ta tex. sin lunchfodring, så ring INTE mig i första hand bara för att jag bor vid stallet.
*Det bästa är ju om man inte är superberoende av inkomsten, utan att man har råd att tacka nej till folk som man är lite "tveksam" till
Det finns ju mycket annat att tänka på men det beror ju också lite på hur man själv har tänkt lägga upp det. Vi ska ha ett stallmöte nu innan insläpp, och då hoppas jag att jag kommit på allt man kan reta sig på...
!
Det här är nog inget som vi kommer hålla på med i evighet,
men ett tag är nog helt ok. Mina inackorderingar är för övrigt trevliga och väldigt hjälpsamma, så jag tror det ska funka bra!
Mvh. Matten