Inackorderad och ej nöjd!

Sv: Inackorderad och ej nöjd!

Vi hade också väldigt tydliga "riktlinjer" när jag stod inackorderad men det hjälpte inte ändå så var det folk med helt annorlunda syn som ville flytta in i stallet i tron att det gick att ändra. Som tur väl var så var jag ansvarig för vilka som fick komma dit eftersom stallägaren var helt ointresserad av vem som var på gården.


TS: Det finns ju en anledning till att ni bara är 3 kvar. Va hoppas du kunna förändra som alla andra inte lyckats med?
 
Sv: Inackorderad och ej nöjd!

KL

Ja, det handlar ju också om hur fiffig man är - fri tillgång till ridhus eller ridhus finns på anläggningen, tolkar jag som att ridhuset finns på anläggningen och jag kan rida där i princip när jag vill och det ingår i stallhyran. Men se så är det inte alltid, vet åtminstone ett ställe med ridskola där fri tillgång till ridhus endast betyder att man inte betalar extra i form av ridhuskort eller så, sen är ridhuset aldrig ledig...
 
Sv: Inackorderad och ej nöjd!

Med tanke på hur lite du betalar så tycker jag inte att du kan förvänta dig en bättre standard än så.
Det faktum att det ens finns en ridbana är bra i den billiga hyran.
Jag driver ett inackorderingsstall med 8 inackorderingar och 5 egna hästar och tro mig, att driva ett litet inackorderingsstall är absolut inte något man blir rik på.
Det är ofta svårt att få allt att gå ihop både ekonomiskt och tidsmässigt och att fixa till en ridbana kostar en hel del pengar, så jag har full förståelse för att din stallägare inte skulle kunna bekosta att fixa till ridbanan i första hand...
 
Sv: Inackorderad och ej nöjd!

Hej!
Kan du inte erbjuda ägaren av stallet att hjälpa till att få ordning på padocken. Jag tycker inte stallhyran är särskilt hög, räkna på vad stallplats, hö och halm kostar. Hur mkt hö och halm använder du ex vis till din ponny?
Hö är inte billigt idag och inte heller halmen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 032
Anläggning Jag står just nu och funderar på om jag ska flytta min ponny. Han står idag i ett stall där vi båda trivs, han har bra hästkompisar och...
2
Svar
25
· Visningar
2 893
Senast: DeDen
·
Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
3 270
Senast: kattan1974
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp