Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för ditt svar! Har ni upplevt imurels biverkningar? hur dyrt är medicinering? Det är kanske mest dyrt i början om man ska gå varannan vecka och ta blodprov. Hur ofta tar ni blodprov nu?Imurel brukar ibland sättas in i samband med kortison. Om en hund får för mycket biverkningar av kortison kan man sänka dosen kortison och sätta in imurel som kompliment till kortisonet. Imurelen stärker kortisonets effekt utan att ge kortisonets biverkningar. Nackdelen med imurel är att det kan sänka de vita blodkropparna i kroppen. Man måste gå på regelbundna besök hos veterinären för att ta blodprover för at se att de vita blodkropparna är ok.
Min hund går på imurel och kortison och det fungerar jättebra på honom.
Kan du pm:a mig om vet? Jag bor också härJag bor i skåne. Jo jag vet att det är svårt att hitta en bra veterinär på den punkten. Det tog oss ngåot år innan vi kom till rätt vet so fick helt rätt på sjukdommen.
Jo jag var lite skeptisk i början men efter att jag fått bra information om medicinen i sig och att den inte har den verkan i små doser så kändes det ryggare. Sen nu när jag vet hur bra den funkar utan biverkningar så känns det bättre.
Tack för ditt svar! Hur mycket av kortison och imurel får han?Vår hund(Pudel) står också på Imurel och Kortison för mag o tarm problem. Det var jobbigast i början för man var själv osäker på medicinering och hundens mag o tram problem. Innan vi fick Imurel insatt var det kortison var dag och hunden hade mycket vätska i kroppen. Många kiss vändor.
Hon äter kortison varannandag och Imurel på kortisonfria dagen. Nu fungerar det mycket bra och vår hund är pigg och glad. Päls kaliten är lite mer torr. Vi har dock kortison extra vid behov om det är mycket stress eller ex jul med mycket folk. Men i stora hela fungerar de mycket bra.