Impullsköpt en Grand danois!!HJÄLP!

D

diartistakasha

Galen som jag är så åkte vi på en snabb ingivelse i väg och hämtade en grandis valp i går!!Kunde bara inte låta bli när jag fick erbjudandet! (jag som skulle ha mig en rottis till ju!)
Helt underbart söt och go:love: . Synd att hon bara är liten och söt så kort tid! Passar på att bära omkring henne nu så länge som det går:D

Liten bild på undervärket![
50880_1175286365.jpg

EFTERLYSES: NAMNFÖRSLAG!:banana:

Sv: Impullsköpt en Grand danois!!HJÄLP!

Hahahah:rofl:
Fin rottweiler du fick dig till slut då:angel: ;)

Näe hon är ju himla söööööt *blir inte alls valpsugen!!!:mad: :angel: *

Men du är väl medveten om att fler bilder krävs!!

Hmm...namn... sånt är svårt hihi:p

Visst är hon super söt!:D ska fota lite mer sen i dag. Var svår att ta bilder på i går då hon var så trött och bara ville sussa. Men i dag blir det kanske lite bus bilder;)

Men hon måste ju ha ett namn tösen. Hon heter ju Abigail i stamtavlan och då ligger ju "abbi" nära till hands. Men det är ju inget jätt bra namn tycker jag. Min kille tycker Fenja-betyder jätte kvinna;) är det nåt kanske?

Vilken söting!

Varför inte någonting på D?
hON SER UT SOM EN d HUND.
nÄR JAG SÅG KOrTET FASTNADE JAG DIREKT FÖR NAMNET Danja!

Ja hon är helt bedårande!:love:

Oh men Abigail är ju jätte fint namn! Synd bara att det är så långt och på nåt vis klurigt att uttala,och Abby känns ju lite trist. och Fenja tyckte iaf inte Jag om-känns som ett tråkigt tant namn:o

Hmm...Tycker att Mamba känns lite fränt på henne faktiskt-passar på nåt vis:idea:
Eller vad tycker du? Vill du ha ett långt,kort,udda,vanligt,"svårt",lätt mm namn på henne? Ngn första bokstav kanske?:D

Så kan det gå :D Jättesöt är hon i alla fall :)

Namnförslag

Nova
Diva
Lilja
Vilja
Zera
Ebba
Bella/Belle
Donna
Indra
Tindra

Jaså du köpte en av Påsk-rea valparna på Blocket. Konstiga uppfödare som först registrerar halva kullen och sedan veckan efter registrarar man de andra 6 valparna. Lycka till med den lilla.

Jaså du köpte en av Påsk-rea valparna på Blocket. Konstiga uppfödare som först registrerar halva kullen och sedan veckan efter registrarar man de andra 6 valparna. Lycka till med den lilla.

Reagerar inte SKK när man gör så? De måste ju se att valparna är från samma kull. Undrar de inte varför man inte reggar alla samtidigt?

jag tyckte iaf att valpen var söt ;D

Senast ändrad av en moderator:

Är det ens möjligt att göra så? Konstigt av skk att tillåta det i sånt fall. Men då uppfödarna står med på SDGKs uppfödar register pluss att jag träffade både mor och far till valparna, plockade ut valpen själv ur valpkullen samt att alla papper stämde så antog jag de för att vara seriösa. PM.a gärna mer information om ärendet om du inte vill skriva det här. Lite fundersam blir jag ju nu. Skulle det visa sig vara nåt skumt så finns det ju inte allt för avancerade metoder att använda sig av för att kontrollera om härstamnig stämmer.

Vill gärna ha ett inte allt förvanligt men ändå enkelt namn, som är lättropat:) men det måste vara med feminin tutch!
Mamba..humm ska tas i beaktning. rätt fräckt faktist!

Senast ändrad av en moderator:

Zera var fräckt! skrivs upp och tas med på förslagslisan. Lika så indra. Rästen går bort för det vet jag hundar som heter allihop ;)

Embla då? vad tycks om det?

Söt liten (stor) valp!

Min kompis har en liknande GD och hon heter Sammet! De tycker jag är så gulligt!

Annars namn som vi funderade på: Elsa, Arwen.... Kom inte ihåg mer!

:)

Lycka till med valpen!
Finns ingen härligare ras:bump:

Ja usch det är inte lätt med namn :D Min ena heter Atlas och det hade jag bestämt innan men problemet är att i Upplandsgänget (ett gäng med Leonberger som träffas en gång i månaden) så finns det ytterligare 2 Atlas :eek: Hade jag vetat det så hade jag aldrig döpt honom till det. Så inom gruppen så kallas dom för Stor-Atlas, Lill-Atlas och Mini-Atlas (min) :D

Ja Embla var också fint :) Kom på ett till namn men det är kanske också "upptaget" Nemi

Vill gärna ha ett inte allt förvanligt men ändå enkelt namn, som är lättropat:) men det måste vara med feminin tutch!
Mamba..humm ska tas i beaktning. rätt fräckt faktist!

Ja jag röstar starkt på Mamba:angel: ;)
Tyckte det passade henne väldigt bra faktiskt.

Embla tycker jag låter som att ngn spyr :o
Liksom "Em-blaaaa(h)":crazy:

Haha vad hemsk jag är,gillar du det namnet ska du givetvis välja det ju!:p
hmm..ska fortsätta klura lite på namn,får återkomma.:p

Tycker inte alls att det är konstigt. Hjälper en tjej som föder upp och när hon skall regga en stor kull så kan det hända att inte alla blir reggade samtidigt. Skk kanske har mycket att göra imellanåt.

Konstigt. Jag vet om flertalet valpkullar på 9-11 valpar, och alla dessa har blivit reggade samtidigt. Födda både på vår, sommar och vinter har dom varit.

Liknande trådar

Hundhälsa Något har hänt med min äldsta jycke, hennes beteende gör mig så frustrerad! Allt började med att jag trodde att hon plötsligt tappat...
Svar
6
· Visningar
1 392
Senast: lady_vip
·
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 017
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V